نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور فعالان داخلی و خارجی در بحث عفاف و حجاب و برخی شخصیت های نظام چون آیت الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: امروز جامعه جهانی به نفس پاك زنان و مردانی نیاز دارد تا فرای تمركز قشری و نگاه جنسیتی در تعالی بخشیدن به جایگاه زن انسان بما هو انسان از طریق بسط عفاف و حجاب، همت گمارند و انسانیت را از حضیض نظام سرمایه داری غرب و رفتار مرموزانه مكاتب اومانیستی كه در غایت بلند اندیشی های خود زن را هم ردیف مصنوعات بشری قرار داده و او را ابزاری برای پیشبرد سیاست های ویرانگر و اسارت بار خواسته اند ، مبرا گردانند و جامعه را از جنایات پیدا وپنهان غرب علیه عزت و كرامت انسانی زنان برهانند ، چراكه آنچه غرب برای زنان به ارمغان آورده است سراسر تناقض در گفتار و عمل است آنگونه كه جامعه جهانی هر روز نظاره گر خشونت علیه زنان است ، خشونتی كه برخاسته از انحرافات نگرشی و فرهنگی مدعیان مهد فرهنگ و تمدن است.

حال جامعه جهانی چگونه می تواند ادعاهای پوشالی غرب و رفتار دوگانه مجامع بین المللی را در حمایت از حقوق زنان باور كند در صورتی كه همچنان در برابر قتل عام، جنایت و تجاوز گسترده و سازمان یافته علیه دختران و زنان مسلمان در اقصی نقاط جهان، سكوت می نمایند؟ و درنقض مسلم مفاد اعلامیه های كذایی حقوق بشر، تاب دیدن و تحمل حداقلی از حجاب، بر سر زنان مسلمان را ندارد؟

در ادامه این بیانیه آمده است : آری این است ره آورد بنیان برانداز جامعه مدرن غربی، از رخداد انقلاب جنسیتی برای زنان جهان. اكنون این سوال مطرح است كه جامعه مدنی مورد ادعای غرب، در مسایلی چون كارآمدی زن و خانواده، احقاق حقوق زنان، هماهنگی نقش های فردی، خانوادگی، اجتماعی، حفظ امنیت و آرامش زنان چه كرده و براساس كدامین الگو مدعی سعادتمندی زن است؟ امروز ما زنان مسلمان جهان، هم صدا با ندای حق طلبانه آحاد بشر، انزجار خود را از رفتار دوگانه غرب و عملكرد غیرمدافعانه و مزورانه مجامع بین المللی كه در برابر نقش گسترده حقوق بشر و حریت انسان ها از قاچاق زنان تا شیوع معنادار و سازمان دهی شده الكلیسم ، اعتیاد و ایدز در زنان و دختران نوجوان، خشونت و فحشای اینترنتی و بهره كشی رایانه ای سكوت اختیار كرده اند به گوش جهانیان رسانده و ضمن محكوم كردن اینگونه اعمال و مواضع غیربشری بر این اصل اعتقاد راسخ داریم كه جامعه جهانی باوجود ادعاهای پوشالی حمایت از حقوق زنان هنوز نتوانسته است جامعه و خانواده را در كنار یكدیگر معنا بخشد و این مهم تحقق نیابد مگر تحت هدایت ادیان به حق الهی.

از این رو ما زنان و مردان مسلمان در نخستین همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب، ضمن تقدیر و حمایت از مجاهدت و رشادت بانوان عفیفه ای كه با مقاومت خود در برابر برنامه های حیازدایی جبهه كفر و باطل، ایستادگی كرده و می كنند از حضور زنان طلایه دار حجاب و عفاف در مجامع بین المللی، كانون های سیاست گذاری و تصمیم سازی حمایت می كنیم و معتقدیم آنچه به عنوان نقش زن در جامعه مدنی عدالت خواه قابل عرضه و دفاع است، حضور فعالانه، خلاق، مبتكر و به دور از جاذبه های جنسی است.

از این رو مصرانه خواستار حذف تمامی قوانین ناعادلانه ای هستیم كه در برابر پوشش زنان عفیفه در جامعه و فضاهای دانشگاهی قدعلم می كند.

ما براساس تعالیم نورانی اسلام از شرف وجودی زن به عنوان عنصری متفكر و خلاق دفاع می كنیم و از جلوه های متظاهر و عوام فریبانه غرب در نمایش چهره ای بازیچه گونه از زن بیزاری می جوییم و معتقدیم كه آراستگی و فضیلت شخصیتی زن در جامعه گرایی نقش او تنها در پرتو حفظ حجاب و عفاف و دوری از التذاذ دنیوی آشكار می گردد؛ چنانكه مصادیق عینی آن در انقلاب اسلامی و جنبش های انقلابی كشورهای مسلمان در برابر چشمان متحیر جهانیان قرار گرفته است.

از این رو كشور سربلند ایران اسلامی مفتخر است تا به عنوان ام القری اسلام و پیشرو در تبیین و نقش دهی شایسته و صحیح به زنان، در كانون مقدس خانواده و عرصه های فعالیتی جامعه، هرگونه تجربیات خود را پیرامون ابعاد مسئله زن در جهت تصحیح نگاه غرب نسبت به جایگاه زن و خانواده در اختیار كانون های فعال بین المللی قرار دهد و معتقد است افزایش و تثبیت رضایتمندی زنان از موقعیت خود تنها در پرتو آموزش های صحیح و تقویت بنیان زن در خانواده و تحت لوای سیرت و صورت فضیلت یعنی عفاف و حجاب میسر می گردد.

جامعه اسلامی ایران امیدوار است كه در پرتو تبیین و ترویج الگوی زن مسلمان بتواند در عصر جهانی شدن، زنان را از تاراج ارزش ها و عاطفه برهاند و سعادتمندی آنان را ضمانت نماید. قرار است در پایان همایش شبكه جهانی عفاف و حجاب افتتاح شود.

براساس این گزارش، از جمله اهداف برگزاری این همایش كه با همكاری 20 سازمان و وزارتخانه و نهاد دولتی برگزار شد، شناسایی و تقدیر از فعالان عرصه عفاف و حجاب، تشكیل شبكه اجتماعی گسترده به صورت مجازی در حوزه داخلی و بین المللی، شناسایی سازمان های فعال در حوزه عفاف و حجاب عنوان شده است.

در پایان این همایش كه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، از منتخبین طلایه داران حجاب و عفاف تجلیل به عمل آمد.

1537 ** 1574



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , تابستان , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، روزنامه الشعب در شماره روز دوشنبه خود با اشاره به خاطرات تلخ رخدادهای روزهای استعمار فرانسه علیه ملت الجزایر نوشت كه از ماجرای قتل عام استعمارگران فرانسوی در شهر وهران كه صدها الجزایری در آن كشته شدند، نمی توان براحتی گذشت.

روزنامه الشعب در ادامه تاكید كرد كه سیاست های كنونی فرانسه نشان دهنده این است كه این كشور قصد عذرخواهی از جنایت های خود در دوران استعمار بر الجزایر را ندارد بلكه خواستار بازگشت مجدد آن دوران است.

الشعب همچنین با انتقاد از مواضع برخی احزاب الجزایری در قبال سیاست های استعماری فرانسه نوشت كه متاسفانه این احزاب در مساله مبارزه با استعمار تنها بدنبال بهره برداری تبلیغاتی از این مساله هستند.

این روزنامه عرب زبان الجزایری با اشاره به موقعیت و توان اقتصادی دوكشور فرانسه والجزایر نیز نوشت كه فرانسه در حال حاضر كشوری صنعتی و با نفوذ در سازمان ملل و در مقابل الجزایر كشوری در حال رشد است.

الشعب یادآورشد كه چگونه یك كشور صنعتی از كشوردر حال رشد برای جنایت های گذشته خود عذرخواهی می كند.

این روزنامه افزود عذرخواهی فرانسه از ملت الجزایر تنها با زور و راهكارهای سیاسی مناسب خواهد بود واینگونه می توان حق ملت الجزایر از استعمارگران قدیم وجدید را گرفت.

این روزنامه الجزایری در ادامه تاكید كرد كه فرانسه به عنوان یك كشور شكست خورده خاك الجزایر را ترك كرد اما قصد ندارد این شكست را بپذیرد و جایگاه خود را در نزد افكارعمومی جهان متزلزل نماید.

مقامات الجزایر بارها و به صورت رسمی عذرخواهی دولت فرانسه به خاطر جنایات و كشتاری كه فرانسویان در دهها سال استعمار الجزایر در حق مردم این كشور انجام دادند را خواستار شدند اما تاكنون دولت فرانسه به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.

خاورم** 1200 ** 1574



:: برچسب‌ها: فرانسه , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، سردار' محمدرضا نقدی ' عصر دوشنبه در نخستین همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب با بیان این مطلب به نقش زنان در بیداری اسلامی اشاره كرد و افزود: زنان نیز همانند مردان نقش مؤثری در بیداری اسلامی دارند به طوری كه امروز نتایج آن در گوشه و كنار دنیا در چهره های شكست خورده استكبار مشاهده می شود.

وی اظهار داشت : حضور زنان در این صحنه ها كمتر نشان داده می شود در حالی كه آنها نقش مؤثری در بیداری اسلامی دارند.

نقدی افزود: حضور زنان در نهضت های بیداری اسلامی تنها حضور فیزیكی در صحنه نیست بلكه بیشتر حضور معنوی است و همانند دوران دفاع مقدس ما در پشت صحنه نقش آفرینی می كنند.

وی ادامه داد: نقش آفرینی مادرانی كه در دوران دفاع مقدس فرزندان خود را برای حضور در جبهه ها ترغیب می كردند، یا مادری كه پنج فرزند خود را یكی پس از دیگری به حضور در جبهه ها ترغیب می كرد و یا همسری كه سالهاست جانباز قطع نخاعی از گردن را پرستاری می كند، بی بدیل است.

نقدی اضافه كرد: این جنبه های جهاد دیده نمی شود و در صحنه مشهود نیست اما این نقش بسیار سخت تر از صحنه های مشهود است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقش این زنان در نهضت های بیداری اسلامی حتی در بالاترین سطوح الهام بخش است و این مقاومت، صبر و از خود گذشتگی در گوشه و كنار دنیای اسلام بروز و ظهور پیدا كرده است.

وی افزود: امروز كشورهایی مانند بحرین و یمن حضور زنان با پوشش اسلامی در صحنه های انقلاب و بیداری اسلامی آنقدر ملموس است كه باید گفت مردان دوشادوش این زنان نقش آفرینی می كنند.

نقدی گفت: نقش آفرینی زنان بر خلاف تبلیغ سوء كشورها و رسانه های غربی است و هیچگاه با عفاف و حجاب در تضاد نبوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: علت اصلی ستیز غرب با حجاب نیز همین است و حقیقت و لازم و ملزوم عفاف و حجاب ، روحیه ظلم ناپذیری، آزادی خواهی و تسلیم نشدن در برابر زور است.

وی گفت: توانایی صبر و استقامت در برابر ناملایمات از دیگر موارد است كه همراه با عفاف و حجاب زنان مسلمان موجب وحشت استكبار و نظام سرمایه داری غرب شده است.

نقدی افزود: غربی ها بر خلاف ادعای دروغشان برای آزادی زن و برابری حقوق آنان با مردان ، خواهان كنار رفتن حجاب و عفاف هستند در حالی كه زدودن حجاب ناشی از وحشتی است كه از آن دارند.

وی گفت: زنی كه عفاف و حجاب و پاكدامنی دارد حتی اگر در خانه فرعون و یا در خانه استبداد باشد وقتی حكم شرعی صادر شود آن را اجرا می كند و با وجود چنین زنانی قراردادهای استعماری قابل اجرا نیست كه همه تجربه امروز مبارزات ، این را نشان می دهد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله مهدوی كنی، آیت الله تسخیری ، سردار نقدی از تندیس حجاب اثر 'ممرو شروینی' رونمایی و از طلایه داران فعال در عرصه عفاف و حجاب در بخش داخلی و بین المللی تجلیل شد.

نخستین همایش عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور جمعی از میهمانان خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

فراهنگ **1355 ** 1574



:: برچسب‌ها: معماری , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، وی در گفت و گو با روزنامه اتریشی 'استاندارد' تصریح كرد: كانال های ارتباطی باید باز بمانند و مذاكرات با تهران ادامه یابد.

سولانا با یادآوری اینكه 'ما با ایرانیان مدتهاست كه مذاكره می كنیم'؛ خاطرنشان كرد: آنها نیز به غنی سازی اورانیوم خود ادامه می دهند و همزمان با آن تحریم ها نیز شدت می یابند.

مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تهدیدهای اسراییل علیه ایران گفت: در اسراییل بدون تردید نگرانی عظیمی در رابطه با ایران وجود دارد اما در مورد اینكه چه كاری باید انجام داد، اختلاف نظر است.

سولانا تصریح كرد: اسراییلی ها می دانند كه عواقب یك حمله نظامی مشخص نمی باشد و می تواند وضعیت را بدتر از اكنون كند.

وی افزود: این بحثی است كه موجب اختلاف در میان سیاستمداران، نظامیان و غیرنظامیان در اسراییل شده است.

اروپام 1344 ** 1574



:: برچسب‌ها: خانه , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

17 بهمن 1366

سران سه قوه در نامه‌ای به امام ‌خمینی(ره) خواستار تشكیل مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند. امام با این درخواست موافقت كردند و شورای مذكور تشكیل شد.

17 بهمن 1357

میلیونها نفر از مردم در سراسر كشور در یك راهپیمایی بزرگ حمایت خود را از حكم امام‌ خمینی(ره) در تعیین دولت موقت اعلام كردند.

17 بهمن 1357

'مهدی بازرگان' نخست وزیردولت موقت، مدرسه اقامتگاه امام‌خمینی(ره) را دفتر كار خود قرار داد.

17 بهمن 1357

ژنرال 'هایرز ' فرستاده ویژه رییس جمهوری آمریكا به تهران، در پایان ماموریتش و در پی چند رشته مذاكره با مقامات سیاسی و نظامی كابینه بختیار ایران را به قصد واشنگتن ترك كرد.

17 بهمن 1327

آیت ‌الله 'سید ابوالقاسم كاشانی' در پی مجروح شدن محمدرضا پهلوی در جریان یك سوءقصد، دستگیر و در قلعه فلك الافلاك خرم‌آباد زندانی و از آنجا به لبنان تبعید شد.

17 بهمن 1325

آیت ‌الله 'حاج حسین قمی طباطبایی 'سرپرست حوزه علمیه نجف در بیمارستان مجیدیه بغداد در سن 84 سالگی درگذشت.

17 بهمن 1321

10 نفر از وزیران كابینه 'احمد قوام ' قوام‌ السلطنه، از مقام خود استعفا كردند.

17 بهمن 1301

دولت بریتانیا به شیخ بحرین دستور داد ایرانیانی را كه از سرزمین اصلی ایران به بحرین می آیند، ملزم به ارایه گذرنامه كند.

17 بهمن 1294

حاج'میرزا محمدرضا شریعت‌زاده' كه سالها سناتور و نماینده مجلس شورای ملی بود، از سوی دولت روسیه به عنوان وابسته افتخاری سفارت آن كشور در تهران انتخاب و به دولت ایران معرفی شد.

17 بهمن 1291

امتیاز خط آهن بندر خرمشهر تا خرم ‌آباد در غیاب مجلس به انگلستان واگذار شد.

17 بهمن 1290

بریتانیا دولتمردان روس را بخاطر حمایت مالی و سیاسی از'محمد علی شاه' مخلوع و فراری كه در خاك روسیه بسر می برد، مورد انتقاد قرار داد.

اطلاع**9131**



:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،' سید محمد حسینی ' عصر دوشنبه در اولین همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب كه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، پوشش را یكی از نعمت‌های خداوند درحق انسان عنوان كرد و افزود: امروزه انسانهای شیطان صفت به دنبال وسوسه كردن انسان‌ها و بردن آنها به سمت برهنگی هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است كه انسانها به طور فطری همواره به دنبال پوشش بوده و هستند.

حسینی اظهار داشت: هم اكنون غرب به دلیل وجود بی‌بند و باری حاكم در آن جوامع ، امنیت اجتماعی خود را از دست داده و در واقع این مقوله ، حلقه مفقوده آنهاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان كرد : در طول تاریخ، بشر همیشه به دلیل حیا و عفت درونی ، پوشش خود را حفظ كرده و این امر از روی كتیبه‌های تاریخی و كتب قدیمی قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید برآنكه عفاف موجب غلبه عقل بر شهوت می‌شود ،خاطر نشان كرد: ملاصدرا نیز در یكی از كتابهای خود نوشته، عفاف آن خلق و اخلاقی است كه در انسان منشأ صدور اعتدال در امور می‌شود.

وی می افزاید، البته ممكن است گاهی دچار افراط و تفریط بشود ،برای مثال برخی به سمت فسق و فجور ، بی‌بند و باری كشیده می‌شوند و برخی از فرق، انسان‌ها را از غرایض فطری ا‌شان باز می‌دارند.

به گفته وی اگر حجاب امری درونی شود و راه تعادل را پیش گیرد، عفاف را هم به دنبال خواهد داشت.

حسینی با بیان اینكه عفاف،حفظ چشم و گوش بوده و ثمره آن حجاب خواهد بود، تصریح كرد كه متاسفانه هم اكنون در غرب، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی برای فاصله گرفتن انسان‌ها خصوصا مردم كشورهای اسلامی از تقوا می كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی تاكید كرد: كرامت زن به فضائل اوست و اگر عفاف و حجاب خود را رعایت كند قطعا رستگار شده و جامعه‌ی خود را نیز از خطرات حفظ خواهد كرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: چالش بزرگ غرب بحث فروپاشی خانواده و بی‌توجهی به این كانون گرم است.

به گفته وی اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفته داشته باشیم باید جوانان خود را در كانون گرم خانواده تربیت كنیم و در مقابل اجتماع نیز نسبت به آنها احساس مسوولیت جدی داشته باشد.

عضو كابینه دولت دهم با اظهار تاسف از آنكه برخی از جوانان، افراد غیرمسلمان را الگوی خود قرار می‌دهند، تاكید كرد: ما در جامعه‌ اسلامی خود الگوهای فراوانی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب كبری (س) را داریم، بنابراین نیازی نداریم كه از سایرین الگوبرداری كنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی و تحولات شكل گرفته در منطقه و برخی از كشورهای اسلامی جهان ، یاد آور شد: ما در دوران انقلاب اسلامی دیدیم كه اگر مردم به اسلام گرایش پیدا كنند خود به خود به سمت حجاب و عفاف هم خواهند رفت و این امر همان چیزی است كه در كشورهای عربی هم وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه در غرب سرمایه گذاری كلانی از طریق استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری و رسانه ای برای فاصله گرفتن انسانها از مقوله عفاف و حجاب انجام می دهند تا این مقوله اخلاقی از جوامع رخت بركند و پدیده بی حجابی و بی بندوباری در آنجا ظهور پیدا كند.

حسینی خاطر نشان كرد: در برخی مواقع حتی آنها از قوه قهریه و متوسل شدن به زور بویژه در دانشگاهها و سایر مراكز استفاده می كنند چرا كه حجاب جزو ارزشهای اعتقادی و دینی آنها به شمار نمی آید.

وی به موضوع كشف حجاب در دوران رضا خان و دوره پهلوی دوم با استفاده از كارهای غیر فرهنگی اشاره كرد و از هنرمندان خواست با استفاده از ابزارهای هنری علاوه بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب واقعیات آن دوران را نیز برای همگان معرفی و تبیین كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری اینگونه همایش‌ها و نشست ها را فرصت بسیار خوبی برای انتقال تجربیات دانست و از همگان خواست دست در دست هم برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش كنند.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آیت الله مهدوی كنی ،آیت الله تسخیری ، سردار نقدی از تندیش حجاب اثر ' ممرو شروینی' رونمایی و از طلایه داران فعال در عرصه عفاف و حجاب در بخش داخلی و بین المللی تجلیل شد.

اولین همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،آیت الله مهدوی كنی ، آیت الله تسخیری،سردار نقدی ،لاله افتخاری(نماینده مجلس) همسر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن و جمع كثیری از میهمانان خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 ** 1568



:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

ماجراجویی ناوهای اكتشافی انگلیس در اقیانوس اطلس ‌جنوبی باعث ایجاد حساسیت زیاد در منطقه شده و واكنش آرژانتین را بدنبال داشته است. در دوره ای كه بحران مالی سراسر دنیا را فراگرفته و منازعه بر سر به دست آوردن انرژی و سوخت فسیلی هر روز بیشتر می شود، ذخایر نفت اقیانوس اطلس جنوبی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. ازسوی دیگر اشتهای سیرنشدنی دستیابی به نفت و گاز و دستیابی هر چه بیشتر به منابع انرژی قابل دسترس، كاوشگران را به سوی جست‌وجو برای اكتشاف در جزایر مالویناس هدایت كرده است.

بنا به گزارش بخش اسپانیایی بی بی سی، سی سال از اختلاف بریتانیا و آرژانتین بر سر جزایر مالویناس می گذرد. جنگ لفظی ناشی از این اختلاف كه از سال 1982 در پی تلاش ناكام بوینس آیرس برای بازپس گیری این جزایر به وجود آمد، در ماههای اخیر افزایش یافت تا آنجا كه سازمان ملل این جزایر مورد مناقشه را در فهرست موارد قضایی خود كه باید از طریق مذاكره حل و فصل شوند، قرار داده است.

حساسیت این جزایر برای دولتمردان و ملت آرژانتین به قدری است كه هر ساله در4 فوریه/15 بهمن/ سالگرد جنگ 74 روزه انگلیس و آرژانتین بر سر تصاحب این جزایر، نصب پوسترهایی از آثار جنگ كه منجر به كشته شدن بیش از 600 سرباز آرژانتینی شد، به امری معمول تبدیل شده است. مراسم بزرگداشت امسال به دلیل افزایش تنش ها بین دو كشور، برجسته تر از همیشه بود.

بحران بین دو كشور زمانی اوج گرفت كه در ماه دسامبر 2011/دی ماه، دولت بوئنوس‌آیرس با تصویب لایحه‌ای فوری به دستور كریستینا فرناندس كرچنر، رییس‌جمهوری آرژانتین، تردد و عبور و مرور كشتی‌ها در این شبه جزیره را محدود كرد و برای تمامی ناوهای در حال حركت به این منطقه، درخواست مجوز عبور كرد كه این اقدام خشم دولتمردان انگلیسی را برانگیخت و در همین راستا دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس، آرژانتین را استعمارگر نامید!

استعمارگر خطاب دادن آرژانتین توسط نخست وزیر انگلیس، آغازگر خشم و اعتراض های ضدانگلیسی در بوئنوس آیرس شد، تا آنجا كه با داغ شدن بحث مالویناس، صدها نفر مقابل سفارتخانه انگلیس در بوئنوس آیرس تجمع كرده و پرچم این كشور را در مقابل سفارت این كشور به آتش كشیدند و مجلس سنای آرژانتین نیز این عمل انگلیس را محكوم كرد.

كریستینا فرناندس كرچنر رییس جمهور آرژانتین نیز در موضعگیری خود نسبت به اتهام انگلیس گفت: ما آرژانتینی ها را استعمارگر می خوانند، این درحالی است كه هنوز موضوع استعمار شانزده منطقه در سازمان ملل متحد مطرح است و ده منطقه از این شانزده منطقه تحت استعمار بریتانیاست. بدون تردید جزایر مالویناس هم در همین رده است.

در همین راستا، نیروی دریایی سلطنتی استعمارگر پیر، اعزام ناوشكن 'دانتلس' -بزرگترین ناوگان جنگی و مجهز انگلیس- به اقیانوس اطلس جنوبی كه جزایر مالویناس در آن قرار دارند را اعلام كرد كه روز گذشته این ناو به همراه دوك كمبریج ولیعهد و میراث دار تاج و تخت انگلیس وارد آبهای این جزایر شد كه در همین حال بوینس آیرس ضمن محكوم كردن این اقدام دولت انگلیس، آن را تحریك‌آمیز خواند.

تحلیلگران جنگ افروزی انگلیس در زمان مارگارت تاچر در اوایل دهه 80 را تلاش وی برای امنیتی كردن فضا می دانستند كه برای پیروزی در انتخابات مجلس انگلیس انجام می شد، زیرا وی در آن زمان به دلیل آغاز سیاست های نولیبرال به شدت با بحران محبوبیت مواجه بود. تاچر پیش از آن بارها از هزینه های بالای حفظ جزایر و بی حاصلی آنها گلایه كرده بود. مخالفان وی به تمسخر جنگ با آرژانتین بر سر جزایر مالویناس را جدال دو كچل بر سر یك شانه می دانستند.

**تاریخچه آغاز تنش

----------------------

جزایر مالویناس كه حدود 300 مایلی سواحل آرژانتین قرار دارد، در 180 سال گذشته یعنی از سال 1830 در اشغال انگلیس بوده است. این دو كشور در سال 1982 بر سر این جزایر وارد جنگ 74 روزه‌ شدند، كه با ادعای پیروزی طرف انگلیسی بر آرژانتین پایان یافت، اما تنش بین دو كشور از سال 2010 میلادی زمانی تشدید شد كه لندن مجوز اكتشاف نفت در اطراف این جزایر مورد مناقشه را صادر كرد، زیرا منابع غنی نفت خام در این جزایر یافت شده است.

براساس تحقیقات انجام شده ازسوی زمین‌شناسان، در اعماق آب‌های جزایر مالویناس چیزی حدود 60‌ میلیارد بشكه نفت خام وجود دارد، گنجینه‌ای كه اگرچه به سختی می‌توان آن را از زیر اقیانوس اطلس استخراج كرد ولی با توجه به افزایش روز‌افزون قیمت نفت خام در پی بحران اقتصادی جهان، اشتهای دست یافتن دولت‌ها به این ذخیره گرانبها، هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود.

به‌دنبال تلاش كمپانی‌های انگلیسی برای دستیابی به نفت این مناطق، زخم دیرینه آرژانتینی‌ها در رابطه با اختلاف نظر آنها با انگلیس بر سر جزایر مالویناس كه در سال ‌1982 منجر به وقوع جنگی خونین میان دو طرف شد، سر باز كرد و با توجه به عدم ‌توافق دو طرف بر سر این مناطق، بوئنوس‌آیرس این اقدام انگلیس را نقض حاكمیت خود تلقی كرده و به انجام هرگونه عملیات حفاری توسط انگلیسی‌ها در این جزایر معترض است.

** موضع گیری كشورهای منطقه آمریكای جنوبی

------------------------------------------------------

تمام كشورهای منطقه آمریكای لاتین با اعلام حمایت از آرژانتین، خواستار احقاق حق این كشور مبنی بر حاكمیت بر جزایر مالویناس شده‌اند.

سایت خبری آرژانتین 'اینفونیوز' در گزارش روز گذشته خود به نقل از وزیر امور خارجه ونزوئلا نوشت: آرژانتین در ادعای مشروع خود مبنی بر دارا بودن حق حاكمیت بر جزایر مالویناس تنها نیست. وی از بریتانیا خواست كه خودخواهی و غرور را كنار بگذارد و دست از اقدامات تحریك آمیز و ارعاب بردارد.

پیشتر نیز هوگو‌چاوز رییس‌جمهوری ونزوئلا اقدام انگلیس را مبنی بر انجام تحقیقات و اكتشافات نفتی در این جزایر غیرعاقلانه توصیف كرده و گفته بود كه انگلیس باید درك كند كه دوران استعمار سپری شده است و اگر به آرژانتین حمله شود، مطمئن باشید كه این كشور مثل سابق تنها نخواهد ماند.

تارنمای خبری آرژانتین 'لیبرتاریو' نیز در دسامبر 2011 /دی ماه، از اعلام حمایت كشورهای شیلی، اروگوئه و بولیوی خبر داده بود. تا آنجا كه رییس جمهور بولیوی 'مورالس' تاكید كرده بود كه این جزایر متعلق به آرژانتین است و رسما حمایت خود را از كرچنر رییس جمهور این كشور اعلام كرده بود.

لویس لولا داسیلوا، رییس‌جمهوری برزیل نیز خواستار بررسی این موضوع در سازمان ملل متحد شد.

همچنین براساس نظرسنجی و مطالعات موسسه آماری آرژانتین 'ایبرومترو' حساسیت مردم این كشور نسبت به اقدام انگلیس افزایش یافته و حمایت و پشتیبانی آنان از دولت نیز پس از سخنان نخست وزیر انگلیس بیشتر شده و از 65 درصد به 75 درصد رسیده است. مدیر این موسسه 'پابلو لوپز' می افزاید كه در سال 2009، حمایت مردم از استراتژی دولت بین 40 تا 67 درصد در نوسان بوده كه در ماههای اخیر به بیش از 75 درصد رسیده است، اما در حال حاضر افزایش تنش‌ها بین دولت انگلیس و آرژانتین بر سر جزایر مالویناس نشان دهنده گذشته تاریك و استعماری دولت انگلیس و سرپیچی آشكار آن از قوانین بین‌المللی است.

پژوهش**ف.د**9123



:: برچسب‌ها: فیلم , دوچرخه , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا

باراک اوباما روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان بی سی تاکید کرد که موضع اسرائیل و آمریکا در مقابله با ایران هماهنگ است

در ادامه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، باراک اوباما با صدور بخشنامه ای تحریمهای سختگیرانه تری را علیه دولت ایران و بانک مرکزی آن کشور وضع کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که بر اساس بخشنامه جدید، رییس جمهوری آن کشور، کلیه دارایی های تمام وزارتخانه های ایران و نهادهای متعلق به دولت از جمله بانک مرکزی ایران مسدود می شود.

پیشتر رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که کشورش و اسرائیل در رویکرد خود نسبت به ایران هماهنگ و همگام هستند.

در اسرائیل و کشورهای غربی نگرانی هایی در مورد احتمال تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی وجود دارد، هر چند مقامات ایران پیوسته تاکید کرده اند که برنامه اتمی آن کشور صرفا در جهت مقاصد صلح آمیز است.

آقای اوباما در نامه ای به کنگره گفته است که تصمیم او در مورد اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران "بویژه در واکنش به اقدامات فریبکارانه ای بوده که از سوی بانک مرکزی و سایر بانکهای ایران در جهت پنهان کردن تبادلات مالی تحت تحریم صورت گرفته است."

در این بخشنامه همچنین آمده است که یک دلیل دیگر تحریمهای جدید، نبود نظامی موثر برای مقابله با پولشویی در ایران است.

تا پیش از صدور این بخشنامه جدید، بانکهای آمریکایی موظف بودند که هرگونه تقاضایی را برای انجام مبادلات مالی با طرفهای ایرانی تحت تحریم رد کنند، اما از این پس آنها این اختیار را خواهند داشت که به جای جلوگیری از انتقال وجوه مالی و بازگرداندن آنها، اقدام به ضبط این وجوه کنند.

باراک اوباما روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان بی سی تاکید کرد که موضع اسرائیل و آمریکا در مقابله با ایران هماهنگ است.

رییس جمهوری آمریکا گفت که دولت آن کشور "تخمین خوبی در اختیار دارد" که ایران چه زمان می تواند به بمب اتمی دست پیدا کند.

هرچند او افزود که چگونگی تصمیم گیری داخلی در حکومت ایران آنقدر واضح نیست و دشوار است که در هر مقطع زمانی مشخص کرد که چه کسی در ایران تصمیم می گیرد.

آقای اوباما گفت ترجیح می دهد بحران ایران از طریق دیپلماسی حل شود اما تاکید کرد برای برخورد با ایران همه گزینه ها روی میز است.



:: برچسب‌ها: سفید , مردم , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، 'سامان سالور' در نشست نقد و بررسی فیلم آمین خواهیم گفت در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: ایده اولیه این فیلم از طرحی كه برادرم ساسان سالور نوشته بود به دست آمد كه پس از 6 ماه كار كردن تبدیل به فیلمنامه یك فیلم بلند شد.

وی درباره مراحل تولید این فیلم اظهار داشت: فیلمبرداری زمستان سال گذشته در 55 جلسه انجام شد و چیزی كه فیلم را به اینجا رساند همراهی و همدلی تمام عوامل است كه سبب اكران آن شد.

سالور ادامه داد: امیدوارم در وضعیت فعلی سینمای ایران كه به دلایل مختلف خیلی خوب نیست همین رفاقت ها كمك كند كه بازهم فیلم هایی مثل آمین خواهیم گفت ساخته شود.

وی درباره قصه فیلم آمین خواهیم گفت خاطرنشان كرد: قصه از همان ابتدای فیلم با آمدن جنازه و معرفی شخصیت ها شروع می شود و در مجموع قصه آدمهای تنهایی است كه در بدترین شرایط هم نور امیدی به سوی عشق و حركت رو به جلو دارند.

كارگردان فیلم آمین خواهیم گفت در خصوص مخاطبان آثارش گفت: تماشاچی باهوش سینمای ایران و اگر بشود سینمای جهان هدف فیلم های من است زیرا مفاهیمی مثل تنهایی، عشق و رفاقت در همه جای جهان یك معنی دارد.

وی افزود: به هیچ عنوان حاضر نیستم برای به دست آوردن دل همه مخاطبان دست به هر كاری بزنم مثل ساختن كمدی های سخیف، فیلم فارسی رنگی و یا فیلم هندی بدون آواز.

سیدامیر سیدزاده تهیه كننده فیلم آمین خواهیم گفت نیز درباره همكاری در تولید این اثر سینمایی گفت: وقتی طرح اولیه را خواندم احساس كردم این فیلم می تواند در سینمای امروز ایران حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: از نتجیه كار خیلی راضی هستم و تلاش كردم در تمام سانس های اكران در سینماهای مردمی حضور داشته باشم و بر اساس واكنش های مردم فكر می كنم از بسیاری فیلم های دیگر در جلب نظر مخاطبان جلوتر باشد.

حسن زاهدی، صدابردار فیلم آمین خواهیم گفت نیز در این نشست گفت: برای حضور در این پروژه از مرحله پیشنهاد تا توافق تنها 15 دقیقه طول كشید و فردای آن روز به جایی رفتیم كه باید هر روز چهار كیلومتر پیداده روی می كردیم، شرایطی كه برای یك فرد 65 ساله مثل من بسیار دشوار است.

وی اظهار داشت: امروز برای نخستین بار فیلم را دیدم و فكر می كنم باید از صداگذار جوان این فیلم حسین قورچیان به دلیل كار بسیار خوبش تشكر كنم.

مازیار فكری ارشاد كه به عنوان منتقد در این جلسه حضور داشت درباره فیلم آمین خواهیم گفت اظهار داشت: این فیلم روایت یك جهان لامكان و لازمان با قصه ای ابزورد، نه به معنای جفنگ بودن بلكه به مفهوم لامعنا بودن است كه در آن شخصیت هایی نا امید و بدون حركت حضور دارند.

وی ادامه داد: فیلمساز تلاش می كند مفاهیمی متناقض مثل مرگ و زندگی و امید و ناامیدی را مطرح كند و دره فیلم هم نشانه ای از جدایی میان آدم ها است اما سوالی كه برای من پیش آمد و پاسخی در فیلم دریافت نكردم این است كه 'خوب كه چی؟'.

منتقد و نویسنده سینمایی مطبوعات افزود: افتتاحیه قصه فیلم خیلی خوب بود اما این قصه تا دقیقه 70 پیش نمی رود تا با یك فیلم با ریتم كند روبرو شویم.

وی تاكید كرد: این مشكل اكثر فیلم های این دوره از جشنواره است و ظاهرا سینماگران ما قصه گویی را فراموش كرده اند البته باید بگویم كه ساختن فیلم هنری بسیار سخت است.

فیلم آمین خواهیم گفت به كارگردانی سامان سالور امشب در سینمای رسانه ها (برج میلاد) به نمایش درآمد.

سی امین دوره جشنواره فیلم فجر تا 22 بهمن ادامه دارد.

2024 ** 1574



:: برچسب‌ها: نیویورک , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه های خبری تركیه، این انفجار امروز در نزدیكی روستای دریانی در نزدیكی شهر یشیلی استان ماردین صورت گرفت.

این انفجار موجب سرازیر شدن نفت خام در زمین های روستاهای دریانی، اومرلی، ساوور و یشیلی استان مادرین شده است.

به نوشته رسانه های خبری تركیه، این خرابكاری توسط عناصر حزب غیرقانونی كارگران كرد این كشور 'پ.ك.ك' صورت گرفته است.

این رسانه های خبری نوشتند: فعالیت برای تعمیر خطوط نفتی شركت بوتاش ادامه دارد.

خاورم ** 230 ** 1574



:: برچسب‌ها: گل , خانواده , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()