نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'مجید صالح' دوشنبه شب پس از بازی تیم های فوتبال استقلال تهران و سایپای البرز در جمع خبرنگاران اضافه كرد:‌ تیم ما در این بازی بسیار خوب كار كرد و می توانست سه امتیاز را كسب كند.

صالح ادامه داد: تیم ما بسیار جوان است و با اشتباهات ساده ای كه داشتیم، سه امتیاز را از دست دادیم و این موضوع فقط به خاطر جوانی تیم ما است.

سرمربی تیم فوتبال سایپای البرز گفت: تیم من اصلا موقعیت به حریف نداد و فقط به خاطر اشتباهات فردی گل خوردیم.

وی تصریح كرد: باید از تمام بازیكنانم تشكر كنم زیرا آنها تمام خواسته های ما را در زمین مسابقه به اجرا گذاشتند.

وی در خصوص عملكرد داوری اظهار داشت: متاسفانه بعضی از سوت های داور مسابقه نیز اشتباه بود اما چندان تاثیری در نتیجه بازی نداشت.

صالح خاطرنشان كرد: امیدوارم بتوانیم در بازی های آینده نیز همچنان خوب عمل كنیم و امتیازات لازم را نیز بدست بیاوریم.

9118 / 1589



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

فرانسوا تروفو (۱۹۳۲ – ۱۹۸۴)

فرانسوا تروفو (۱۹۳۲ – ۱۹۸۴) موفق‌ترین چهره "موج نو" و یکی از برجسته‌ترین سینماگران فرانسه، هشتاد سال پیش به دنیا آمد. به همین مناسبت ماشین جستجوگر "گوگل" ، نشان یا لوگوی خود را به او اختصاص داد.

فرانسوا تروفو روز ششم فوریه ۱۹۳۲ به دنیا آمد. بچه‌ای "نامشروع" بود، پدر خود را نمی‌شناخت و سرپرستی او را مادربزرگش قبول کرد. سالهای کودکی را با شیطنت و شرارت در خیابان‌ها سپری کرد. پسرک ولگرد، اندوه تنهایی و رنج بی‌پناهی را با دو چیز تسکین می‌داد: رمان خواندن و سینما رفتن. بخشی از این کودکی دشوار و پراضطراب را در فیلم درخشان "چهارصد ضربه" نشان داده است.

دست تصادف تروفوی نوجوان را بر سر راه آندره بازن، منتقد و نظریه‌پرداز معروف، قرار داد. به تشویق بازن بود که تروفو از ۱۹ سالگی به گزارش و نقدنویسی درباره فیلم‌های سینمایی روی آورد.

آندره بازن در اوایل دهه ۱۹۵۰ با تأسیس ماهنامه‌ "کایه دو سینما" گروهی از منتقدان پرشور و جوان را گرد آورد. این منتقدان که شیفته "بیان سینمایی ناب" بودند، کمال هنری و پیشرفت تکنیکی سینمای هالیوود را می‌ستودند و به شدت سینمای بومی و شیوه‌های کهنه آن را تحقیر می‌کردند.

سینمای فرانسه، پس از جنگ جهانی دوم و تا پایان دهه ۱۹۵۰ به دور تکرار افتاده بود. سینما بر محور "داستان‌گویی" می‌گشت. بیشتر فیلم‌ها تقلید یا "برداشت سینمایی" از درام‌های تئاترال و روایت‌‌های ادبی بودند. نقش سینما به عنوان شکل مستقلی از بیان هنری ناپیدا بود.

گوگل به مناسبت تولد تروفو، نشان یا لوگوی خود را به او اختصاص داد

فرانسوا تروفو در سال ۱۹۵۴ در مقاله‌ای به عنوان "گرایشی ویژه در سینمای فرانسه" به سینمای محافظه‌کار بومی حمله کرد و به دفاع از "تئوری مؤلف" پرداخت.

به نظر منتقدان جوان "کایه" سینمای فرانسه بایستی به جای تکرار کلیشه‌های آشنا، به دستاوردهای هالیوود توجه کند و از سینماگران بزرگ بیاموزد: از گریفیث و جان فورد و هوارد هاکز تا آلفرد هیچکاک و اورسن ولز و... آنها این نظر را مطرح کردند که فیلم سینمایی، یک "واحد هنری" است و مثل هر اثر هنری دیگری، محصول کار و خلاقیت یک آفریننده یا "مؤلف" است که "دستخط" یا مهر و نشان او را می‌توان در هر فیلمی دید.

به سوی "موج نو"

منتقدان جوان "کایه" مانند ژان لوک گدار، فرانسوا تروفو، ژاک ریوت، اریک رومر و کلود شابرول، نقدنویسی را پیش‌زمینه‌ای برای فیلم‌سازی می‌دانستند و از اوایل دهه ۱۹۶۰ بیشتر آنها به کارگردانی روی آوردند.

فیلم های شاخص فرانسوا تروفو

در فیلم‌های تروفو مهارت حرفه‌ای، کشش داستانی و پرداخت هنری به طرزی استادانه به هم گره خورده است. او در طول زندگی ۲۵ فیلم ساخت که بسیاری از آنها از شاهکارهای مسلم سینمای نو به شمار می‌روند:

"به پیانیست شلیک کنید!" (۱۹۶۰)

ژول و ژیم (۱۹۶۲)

فارنهایت ۴۵۱ (۱۹۶۶)

عروس سیاهپوش (۱۹۶۷)

"کودک وحشی" (۱۹۶۹)

شب آمریکایی (۱۹۷۳)

زندگی آدل آش (۱۹۷۵)

اتاق سبز (۱۹۷۸)

آخرین مترو (۱۹۸۰)

"زن همسایه" (۱۹۸۱)

فرانسوا تروفو پس از چند تجربه در فیلم کوتاه، اولین فیلم سینمایی خود را ساخت به نام "چهارصد ضربه". فیلم در مه ۱۹۵۹ در جشنواره‌ سینمایی کن، جایزه بهترین کارگردانی را نصیب سینماگر ۲۶ ساله کرد، سپس فیلم در سوم ژوئن در پاریس به روی اکران رفت و غوغایی به پا کرد. منتقدی که در نکوهش جریان مسلط سینمای فرانسه بیرحم بود، نشان داد که در شکستن کلیشه‌ها و قراردادهای سینمایی بی‌باک است.

فیلم "چهارصد ضربه" منشور مکتب سینمایی معروف و بانفوذی شد به نام "موج نو" و بر سبک و زبان سینمای مدرن تأثیر گذاشت. فیلم یک داستان ساده را به شکلی روان و طبیعی روایت می‌کند. به هیچ سنت و قراردادی پای‌بند نیست، و برای صراحت تصویری و القای زنده و مؤثر داستان، از هر تکنیک و ترفندی آزادانه استفاده می‌کند.

فیلم روایتگر زندگی پسری در آستانه بلوغ است که در خانواده و مدرسه و جامعه با فشارهایی خردکننده روبروست. آنتوان دوانل کمبود محبت و عاطفه را با عشقی بیکران به سینما و ادبیات جبران می‌کند.

آنتوان از جامعه‌ای که از آن هیچ مهر و محبتی ندیده، به سبک خود انتقام می‌گیرد: از کلاس درس می‌گریزد، به بزرگان بی‌احترامی می‌کند و گهگاه به "آفتابه دزدی" دست می‌زند، و عاقبت به خاطر کش رفتن یک ماشین تحریر به دام می‌افتد.

مقامات او را به پرورشگاه می‌فرستند تا از نو "تأدیب" شود. در جلسه‌ای شبیه به بازپرسی، مربی از آنتوان می‌پرسد که چرا همیشه دروغ می‌گوید، و آنتوان جواب می‌دهد: "خوب اگر راست بگویم هم به هر حال کسی حرفم را باور نمی‌کند!"

آنتوان در آخرین صحنه فیلم از پرورشگاه فرار می‌کند و به سوی جنگلی می‌دود که به دریا ختم می‌شود. او در ساحل دریا با نگاهی پرسان به سوی دوربین برمی‌گردد و به تماشاگران چشم می‌دوزد. با فیکس چهره او روی پرده، یکی از معروف‌ترین تصاویر تاریخ سینما پدید آمد. همین تصویر است که روی لوگوی گوگل قرار گرفته است.

شخصیت آنتوان (که از زندگی خود تروفو گرته‌برداری شده) با دقت و ظرافتی کم‌مانند پرداخته شده و درست به قد و قامت ژان پیر لئو، ایفاگر نقش، دوخته شده است. ژان پیر لئو در چند فیلم بعدی تروفو، به شخصیت آنتوان در مراحل بعدی نوجوانی او جان بخشید.

سینماگر در عالم ادبیات

"فیلم "چهارصد ضربه" منشور مکتب سینمایی معروف و بانفوذی شد به نام "موج نو" و بر سبک و زبان سینمای مدرن تأثیر گذاشت. فیلم یک داستان ساده را به شکلی روان و طبیعی روایت می‌کند. به هیچ سنت و قراردادی پای‌بند نیست، و برای صراحت تصویری و القای زنده و مؤثر داستان، از هر تکنیک و ترفندی آزادانه استفاده می‌کند"

فرانسوا تروفو عاشق نویسندگی و ادبیات بود. یکی از مهمترین کتاب‌های سینمایی از زیر دست این سینماگر بیرون آمده است: تروفو در سال ۱۹۶۲ گفت‌و‌گویی پنجاه ساعته با آلفرد هیچکاک (۱۸۹۹ – ۱۹۸۰) انجام داد که در آن استاد بزرگ سینما، رمز و رازهای کار سینمایی خود را با تمام جزئیات بازگو کرده است. این کتاب ارزنده نوعی دستور زبان سینماست و به زبان‌های فراوانی، از جمله به فارسی، ترجمه شده است.

تروفو عاشق ادبیات بود. در نامه‌ای می‌گوید که اگر فیلمساز نمی‌شد، بی‌تردید ناشر و کتابفروش می‌شد.

از گواهی نزدیکان تروفو و از نامه‌های فراوانی که از او به جای مانده می‌توان دریافت که او حتی بیش از سینما به ادبیات عشق می‌ورزید. برخی از فیلم‌های او یا از آثار و یا از زندگی نویسندگان بزرگ گرفته شده‌اند، مانند "داستان آدل آش".

در فیلم‌های تروفو، از "پوست شیرین" (۱۹۶۴) و "بوسه‌های دزدیده شده" (۱۹۶۸) تا آخرین فیلمش "از عشق و مرگ" (۱۹۸۳) تکنیک‌ها و شیوه‌های بیان ادبی با زبردستی و ظرافت به کار رفته‌اند. از روایت شخص اول تا دیدگاه‌های نقل موازی و متناوب، تا اسلوب نامه‌نگاری و ...

تروفو در سالهای ناآرام نوجوانی با بزرگترین سیمای ادبیات فرانسه آشنا شد و در سراسر عمر او را ستایش کرد. همان مرد غول‌آسایی که پسربچه فیلم "چهارصد ضربه" مخفیانه برایش محراب می‌سازد و نامش را عابدانه زیر لب تکرار می‌کند: بالزاک، بالزاک، بالزاک... انگار که خداوندی را تسبیح می‌گوید.

و ناگفته نماند که تروفو سازنده فیلمی بود که قهرمان اصلی آن کتاب است. در "فارنهایت ۴۵۱" او سوزاندن و "کشتار" کتاب را چون بلایی عظیم در ابعاد "هولاکوست" تصویر کرده است.

فرانسوا تروفو در ۲۱ اکتبر ۱۹۸۴ در ۵۲ سالگی در بیمارستان نویی پاریس به بیماری سرطان مغزی درگذشت.



:: برچسب‌ها: فلوریدا , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'منصور ابراهیم زاده' شامگاه دوشنبه پس از دیدار تیم های فوتبال مس سرچشمه كرمان و ذوب آهن اصفهان در جمع خبرنگاران اضافه كرد:‌ برای این دیدار، شیوه های رسیدن به نتیجه را تمرین كرده بودیم و می دانستیم مس سرچشمه فیزیكی بازی می كند و دل به ضد حملات خواهد بست.

ابراهیم زاده ادامه داد: مس سرچشمه فكر می كرد به دلیل دیدار بعدی ما با استقلال، بازیكنان ما چندان درگیرانه بازی نمی كنند تا مبادا دچار مصدومیت شوند.

ابراهیم زاده گفت: در این دیدار هم تیم ما و هم تیم مس سرچشمه تعدادی بازیكن غایب داشت اما ما به جایگاه تیم مس سرچشمه در جدول نگاه نكرده بودیم و بازی فیزیكی و درگیرانه خود را انجام دادیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان بیان كرد: بازیكنان ما در این دیدار با عبور از كناره ها اقدام به شوت زنی و سانتر به سمت دروازه حریف می كردند كه متاسفانه موفق به گلزنی نشدند.

وی افزود: در نیمه دوم، موقعیت های خوبی برای رسیدن به گل داشتیم كه دروازه بان مس سرچشمه در این دیدار بسیار خوب كار كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، دیر شروع كردن تمرینات تیم در آغاز فصل، از دست دادن برخی بازیكنان كلیدی، مشكلات مدیریتی و مالی را از دلایل نتیجه نگرفتن تیم ذوب آهن مانند سال گذشته عنوان كرد.

ابراهیم زاده، با اشاره به دیدار با استقلال در رقابت های آسیایی، افزود: هر دو تیم به این دیدار نگاه ویژه ای دارند اما در هر حال یك تیم باید حذف شود.

وی اظهار داشت: ما در دیدارهای آسیایی بسیار بهتر از لیگ برتر، نشان داده ایم اما از سوی دیگر نیز استقلال بازیكنان خوب و با تجربه ای دارد.

سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان تصریح كرد: در رقابت های لیگ برتر اختلاف امتیاز تیم های میانه جدول با تیم های بالای جدول زیاد نیست و می توانیم سهمیه آسیایی را از این طریق به دست بیاوریم.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال با نتیجه مساوی بدون گل مقابل مس سرچشمه كرمان متوقف شد.ك/2

7443/8154

1589



:: برچسب‌ها: چشم انداز , عروسی , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
آبگیری سد گتوند

مرحل دوم آبگیری سد گتوند انجام شد

کارشناسان میراث فرهنگی با آغاز آبگیری مرحله دوم سد گتوند از روز جمعه ۱۴ بهمن‌ماه نسبت به از بین رفتن آثار تاریخی پشت این سد ابراز نگرانی کرده‌اند.

این سد که بر پائین دست رودخانه کارون ساخته شده، آخرین سد احداث شده بر روی کارون است که دریاچه ای به طول ۹۰ کیلومتر و حجم ذخیره برابر با ۵ میلیارد متر مکعب آب را دارا است.

برخی از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و فعالان این حوزه با اشاره به اینکه این سد از سوی مسئولان پروژه ملی نامیده شده اس معتقدند ساخت این سد تنها تخریب کننده آثار تاریخی و زیست محیطی منطقه است و ملی خواندن چنین پروژه‌ای به اعتقاد برخی از صاحبنظران اشتباه است.

براساس تحقیقات انجام شده در این محوطه روستاهایی با سازه‌های با ارزش تاریخی، تپه باستانی، شیرسنگی، گور دخمه و مقبره بزرگان بختیاری قرار دارد که با آب‌گیری این سد تمام این آثار در زیر آب دفن می‌شوند.

صاحبنظران با انتقاد از پروژه سد گتوند نسبت به تغییر میزان آب کارون و همچنین شور شدن آب به دلیل تپه‌های نمکی هشدار دادند.

اما وزیر نیرو در مراسم آبگیری سد با اشاره به اینکه سد گتوند حجم قابل توجهی آب را در خود ذخیره می‌کند در حقیقت منبع بزرگی برای دشت خوزستان است، گفت:" شور شدن آب کارون هم به هیچ وجه مسئله‌ای نیست که از آن غافل باشیم."

در مرحله اول آبگیری سد در اوایل مردادماه سالجاری پل قدیمی و ارتباطی محور مسجدسلیمان لالی به زیر آب فرو رفت و بخشی از تاریخ ۱۰۵ساله نفت ایران از بین رفت.
در آن زمان رسانه‌های ایران گزارش کردند که با آبگیری سد گتوندعلیا حدود ۲۰ کیلومتر از جاده مسجدسلیمان به لالی در دریاچه قرار گرفته و غرق می شود.

همزمان با عملیات اجرایی طرح سد و نیروگاه گتوند علیا در سال ۸۵، قراردادی با پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی با موضوع بررسیهای باستان شناختی در محدوده مخزن سد و شناسایی محوطه های باستانی منعقد و به دنبال آن در سال ۸۶ این بررسیها آغاز شد و در سال ۸۷ فصل نخست مطالعات نجات بخشی سد گتوندعلیا انجام پذیرفت.

این کاوشها در مناطق دیگر نیز ادامه یافت به طوریکه در سال ۸۹ بخشهای دیگری حدفاصل مسیر مسجدسلیمان به لالی که در مخزن سد گتوند علیا غرق می‌شد، کاوش شد.

همچنین ۲۳روستا پس از آبگیری سد گتوند علیا از منطقه دریاچه سد جابجا شده و براساس اعلام کارشناسان با آبگیری این سد ۳۷۵ خانوار از منطقه باید جابجا شوند.

آثار تاریخی محوطه سد گتوند

آثار تاریخی محوطه‌ای که با آبگیری سد گتوند زیر آب می‌رود

زیر آب رفتن و غرق شدن بخشی از سرزمینهای کوه دشتی استان خوزستان به همراه شمار بیشماری از درختان (کنارستان) و گونه های گیاهی و جانوری، همچنین کشتزارهای دیم مورد استفاده، چراگاهها از مسائلی بود که در زمان ساخت این سد مورد توجه قرار نگرفت و حتی با تلاش کارشناسان و انتقادهای صورت گرفته از سوی آنها نیز راهی به جایی نبرد و این سد به بهره‌برداری رسید.

سد گتوند علیا بلندترین سد خاکی در ایران و دارای ۱۸۲ متر ارتفاع است که دریاچه ای به طول ۹۰ کیلومتر مربع ایجاد می کند.

سد گتوند علیا پس از سد کرخه دومین مخزن ذخیره آب کشور محسوب می شود. این دریاچه نه تنها بزرگترین دریاچه بر روی رودخانه کارون محسوب می شود , بلکه بعد از دریاچه سد کرخه، دومین دریاچه بزرگ سدهای کشور است.

به نوشته وب سایت رسمی ایجاد شده برای اطلاع رسانی درباره این سد، پروژه "گتوند علیا" توسط کارفرما با مشاورین مشانیر-کایتک منعقد شد.در مجموع مطالعات اولیه توسط شرکت های مشانیر و کایتک چین در سال ۱۳۷۶ پایان و توسط شرکت لامایر مورد بازنگری قرار گرفت. در سال ۱۳۸۲ شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس به عنوان مشاور طرح جهت تکمیل مطالعات مرحله دوم و نظارت بر عملیات اجرایی انتخاب شد.
عملیات احداث تونل‌های انحراف طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۶ و عملیات اصلی ساختمانی سد در سال ۱۳۸۰ آغاز شد و انحراف کامل آب رودخانه نیز پس از پایان عملیات اجرایی فرازبند، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۲ صورت گرفت.

این سد به گفته کارشناسان از پرهزینه ترین سدهای ساخته شده در ایران است، ساخت سد گتوند حدود دومیلیارد دلار هزینه در برداشت.

برخی صاحبنظران و فعالان حوزه میراث فرهنگی بر این باور هستند که سیاست حفظ و نگهداری از آثار باستانی در جمهوری اسلامی ایران آنچنان که باید باشد، نیست.

به اعتقاد این ناظران، مجموعه آثار باستانی قبل و بعد از اسلام در ایران مورد بی مهری و بی توجهی قرار دارند هر چند به نظر آنان بی توجهی به آثار قبل از اسلام محسوس تر است.

این افراد دلیل این ادعا را نیز افزایش روند تخریب این آثار در مناطق مختلف ایران عنوان می‌کنند.

از نمونه‌های ذکر شده برای این ادعا تخریب بخشی از نقش‌برجسته بهرام دوم در منطقه بیشاپور است که به تازگی با پتک مورد حمله قرار گرفت. همچنین ماجرای تخریب کتیبه هخامنشی در جزیره خارک و تخریب سازه های آبی شوشتر از دیگر ادله‌های ذکر شده توسط این صاحبنظران است.



:: برچسب‌ها: فرانسه , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فدراسیون كشتی، اسامی نفرات دعوت شده به این اردو كه نخستین حضور 'سیدمراد محمدی' به عنوان سرمربی تیم كشتی آزاد نوجوانان ایران نیز محسوب می شود، به شرح زیر است:

42 كیلوگرم: مهدی نیازی (تهران)، خیرالله قهرمانی (كرمانشاه) و مرتضی فرزین‌ فر (همدان)

46 كیلوگرم: پیمان بیابانی (تهران)، امین خدابخش (خراسان رضوی)، علی طاعتی (توابع تهران) و صابر خانجانی (مازندران)

50 كیلوگرم: علی محمدزاده (مازندران)، مهدی یوسف‌ نسب (تهران) و محمد نامجو مطلق (گیلان)

54 كیلوگرم: مرتضی قیاسی (لرستان) و باقر سوركی آزاد (مازندران)

58 كیلوگرم: سمیر یاوری (كرمانشاه)، میلاد مهدی زاده (تهران) و ایمان صادقی (مازندران)

63 كیلوگرم: حسین روزبه (مازندران)، امیرحسین لرستانی (تهران) و اسماعیل محمودی (خراسان رضوی)

69 كیلوگرم: رضا مظفری (مازندران)، سینا رحیم زاده (كردستان) و حسین بیرانوند (لرستان)

76 كیلوگرم: شروین یوسف ‌زاده (تهران)، مهرداد طاهرخانی (قزوین)، علی موجرلو و مرتضی زمانی (مازندران)

85 كیلوگرم: حسین شهبازی (تهران)، محمدرضا الفتی (كردستان)، محمد تنها (كرمانشاه)، علی شعبانی (مازندران) و امیرحسین بابایی (گیلان)

100 كیلوگرم: مهرشاد محمدی (مازندران)، مهدی امیری (كرمانشاه)، امین‌الله طاهری (توابع تهران) و علی صابری (گیلان)

سرمربی: سیدمراد محمدی (مازندران)

مربیان: تورج ظفری (تهران)، علیرضا شیخ ‌ریحانی (تهران)، ستار شیرآقایی (مازندران)، ابراهیم خیرالله زاده (تهران) و فرزاد غیبی (كرمانشاه)

مربی بدنساز: تورج كفایی (تهران)

پزشك یار: محمدحسین رباط (تهران)

سرپرست: یعقوب نجفی جویباری (تهران)

تیم كشتی آزاد نوجوانان ایران قرار است سال آینده در پیكارهای كشتی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا و جهان در سال

2012 كه به ترتیب در كشورهای قرقیزستان و جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد، شركت كند.

7537 / 1589



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

این روزنامه در مطلبی با عنوان ' تلاش های دیپلماتیك فرانسه ، امریكا و قطر ' افزود كه این كشورها به دنبال ایجاد ائتلافی از كشورهای مخالف سوریه برای رسیدن به اهداف خود هستند.

الوطن در ادامه به نقل از ' آلن ژوپه ' وزیر خارجه فرانسه نیز نوشت: تلاش های پاریس - واشنگتن تاكنون در ارتباط با ایجاد ائتلاف علیه سوریه و متمركز كردن مخالفان این كشور در كنار هم ناكام مانده است.

*** كشف و ضبط اسلحه در دوما

خبرگزاری سوریه (سانا) امروز اعلام كرد كه نیروهای امنتیی این كشور در منطقه دوما و مزارع اطراف آن در استان ریف دمشق در نزدیكی دمشق مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات كشف و ضبط كردند.

بعضی از این سلاح ها اسراییلی است و تلفن های همراه ماهواره ای نیز در بین سلاح های كشف شده وجود دارد.

از جمله دیگر لوازم كشف شده در دوما می توان به لباس های نظامی ارتش سوریه ، درجه های آن ، نقشه حمله به مراكز دولتی و خصوصی ، خودروهای سرقتی و لوازم پزشكی اشاره كرد.

*** بیانیه اتحادیه روزنامه نگاران سوریه در ارتباط با حوادث این كشور

اتحادیه روزنامه نگاران در سوریه با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه شبكه های تلویزیونی العربیه و الجزیره از تمام موازین حرفه ای و اخلاقی دست كشیده و به جعل حقایق در ارتباط با سوریه ، تحریك مردم و ایجاد جنگ تبلیغاتی و روانی روی آورده اند.

در این بیانیه كه امروز در روزنامه البعث چاپ دمشق منتشر شد ، آمده است : هدف از این اقدامات از سوی شبكه های مزبور بدنام كردن نیروهای سوری است و این شبكه ها شریك اقدامات افراد مسلح در خونریزی مردم سوریه هستند.

در ادامه این بیانیه از رسانه های گروهی عربی و بین المللی درخواست شده است هنگام انتشار اخبار خود به موازین حرفه ای ، اخلاقی و اطمینان از صحت و درستی منبع خبر توجه داشته باشند.

انتشار برخی از تصاویر مربوط به افراد كشته شده از سوی افراد مسلح در روز شنبه این هفته از سوی شبكه های العربیه و الجزیره به حمله به برخی از سفارتخانه های سوریه در برخی كشورهای منجر شد.

در همین ارتباط شماری از افراد ساكن در شهر حمص در مركز سوریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق اعلام كردند كه جنازه های نشان داده شده از شبكه الجزیره و العربیه در روز شنبه مربوط به افراد ربوده شده در روزهای گذشته از سوی افراد مسلح بوده كه پس از كشته شدن با دست های بسته از این شبكه ها به عنوان افراد كشته شده توسط ارتش سوریه به نمایش گذاشته شده است .

افراد مسلح امروز نیز در شهر حمص و زبدانی در نزدیك دمشق با حمله به برخی مراكز عمومی و خصوصی از جمله منازل مردم ، اتوبوس ها و خودروها شماری از ساكنان این شهرها را كشته و یا زخمی كردند.

این افراد همچنین شماری از ساكنان رستن را كه به مسجدی در این شهر پناه برده بودند در جریان به آتش كشیدن مسجد كشتند.

خاورم**ا.ا**1436**2047**



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , فرانسه , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این همایش از 11 نفر از خادمان استان كردستان و صاحب 12 مقاله برگزیده با اعطای هدایایی تجلیل شد.

170 مقاله از استان های كشور به دبیرخانه سومین همایش سراسری منادیان وحدت در سنندج ارسال شده بود كه از میان آنها 12 مقاله برگزیده شدند.

از این تعداد 52 اثر از كردستان، 23 اثر از كهكیلویه و بویر احمد، 21 اثر از آذربایجان غربی، 14 اثر از یزد و 60 اثر دیگر نیز از سایر استان های كشور به دبیرخانه همایش ارسال شده بود.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان كردستان در رابطه با ضرورت این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: هفته وحدت كه دستاورد مهم انقلاب اسلامی است در واقع بزرگداشت اسلام و قرآن است.

حجت الاسلام 'مسعود صفی یاری' افزود: تقارن هفته وحدت با میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق(ع) كه محور فرق و مذاهب اسلامی است، می تواند ارادتی به این دو بزرگوار باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه رهبرمعظم انقلاب، كردستان را استانی فرهنگی نامیدند، این همایش سعی درتقویت و بروز رسانی فضای فرهنگی استان می كند.ك/3

570/533



:: برچسب‌ها: رقص , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خیرنگارفرهنگی ایرنا، 'محمد خزایی' شامگاه دوشنبه در مراسم پایانی بخش بین الملل سی امین جشنواره فیلم فجر كه در محل تالار وحدت برگزار شد، گفت: افزوده شدن بخش های جدید مانند جام جهان نما، جلوه های شرق و سینمای سعادت از جمله دلایل استقبال كشورهای خارجی بویژه كشورهای اسلامی از بخش بین الملل جشنواره امسال بود.

این مقام مسئول در معاونت سینمایی با یادآوری اینكه 550 اثر به دبیرخانه بخش بین الملل جشنواره ارسال شد، اظهار داشت: از این تعداد 70 اثر انتخاب و در بخش بین الملل نمایش داده شدند.

خزایی با بیان اینكه بازار فیلم جشنواره امسال، بیست و پنجمین دوره خود را تجربه كرد، گفت: بازار فیلم جشنواره بین المللی فجر یكی از بزرگترین بازارهایی است كه امروزه در حوزه فیلم در آسیا وجود دارد.

دبیر سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر با تاكید بر اینكه مفاهیم همه فیلمسازان، 'جهان عاری از جنگ و تروریسم' است، تصریح كرد: سی امین دوره جشنواره فیلم فجر نیز قصد داشت بیش از پیش به این مفهوم مشترك نزدیك شود.

فراهنگ ** 9140 ** 1355** 1574



:: برچسب‌ها: اقیانوس , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون 'اسكای نیوز'، یك دادگاه ویژه مهاجرت در انگلیس روز دوشنبه حكم داد كه 'ابوقتاده' بیش از این نباید در زندان به سر ببرد و می تواند تحت شرایطی از زندان آزاد شود و در خانه خود تحت نظر قرار بگیرد.

حكم آزادی ابوقتاده پس از آن صادر شد كه دادگاه اروپایی حقوق بشر ماه گذشته به دلایل انساندوستانه با استرداد وی به اردن مخالفت كرد و درخواست دولت انگلیس را برای بازگرداندن وی به كشور متبوعش رد كرد.

این روحانی اردنی مقیم انگلیس از حدود ده سال پیش به اتهام دخالت در فعالیت های تروریستی در انگلیس تحت نظر بوده و یا در بازداشت به سر برده است. دولت اردن خواستار استرداد وی برای محاكمه به اتهام فعالیت های تروریستی می باشد.

دادگاه های انگلیس پیشتر چند بار حكم استرداد وی را به اردن تایید كرده بودند و حتی دولت این كشور یك یادداشت تفاهم را نیز در این زمینه با دولت اردن به امضاء رسانده بود.

دادگاه اروپایی حقوق بشر مستقر در 'استراسبورگ' در حكم ماه گذشته خود اعلام كرد: به رغم اینكه یادداشت تفاهم امضاء شده میان انگلیس و اردن ممكن است مانع از شكنجه 'ابوقتاده' در اردن شود، ولی این احتمال همچنان وجود دارد كه وی بر اساس شواهد و مستنداتی كه از طریق شكنجه دیگران به دست آمده است، تحت تعقیب قرار بگیرد كه این موضوع هم مغایر با قوانین و مقررات بین المللی و حقوق بشری است.

دولت اردن در سال 2000 میلادی و بصورت غیابی، ابوقتاده را به دلیل دخالت در دو عملیات تروریستی در آن كشور به حبس ابد محكوم كرد.

وكلای ابوقتاده پس از مخالفت دادگاه اروپایی حقوق بشر با استرداد وی به اردن، تقاضای آزادی وی از زندان فوق امنیتی 'لانگ لارتین' در منطقه 'ورچسترشایر' انگلیس را به دادگاه ارائه كردند.

'اد فیتزجرالد' یكی از وكلای ابوقتاده گفت: موكل من بیش از شش سال و نیم را بدون هرگونه محاكمه و حتی بدون اتهام رسمی در زندان به سر برده است و پس از حكم دادگاه اروپایی حقوق بشر، این وضعیت باید پایان یابد.

قاضی دادگاه در نهایت آزادی مشروط ابوقتاده را تایید كرد و بر اساس گزارش های رسانه ای وی هفته آینده آزاد خواهد شد. وی در منزل خود تحت نظر قرار خواهد داشت و نمی تواند از موبایل و اینترنت استفاده كند. همچنین ساعات خروج وی از منزل نیز محدود خواهد بود.

وزارت كشور انگلیس بارها اعلام كرده است كه ابوقتاده تهدیدی امنیتی برای این كشور به شمار می رود و تا زمانی كه به اردن مسترد نشده است، باید در پشت میله های زندان باقی بماند.

یك سخنگوی وزارت كشور در واكنش به حكم آزادی مشروط ابوقتاده، گفت: موضع ما تغییر نكرده و همچنان معتقدیم كه آزادی وی تهدیدی علیه امنیت ملی است و به همین دلیل در دادگاه نیز برای اعمال حداكثر محدودیت علیه وی استدلال و تلاش كردیم.

وی افزود: ما همچنین در حال آماده سازی تقاضای تجدیدنظر خود به دادگاه اروپایی حقوق بشر هستیم تا بتوانیم مجوز استرداد ابوقتاده به اردن را دریافت كنیم.

ابوقتاده كه از سوی رسانه‌های انگلیس به عنوان دست راست بن لادن در اروپا مشهور شده در سال 2008 مدتی را بطور مشروط از زندان آزاد شد تا بصورت تحت نظر در خانه‌ای در لندن به سر ببرد.

ولی بعدا مقامات امنیتی انگلیس ابوقتاده را به تلاش برای فرار از انگلیس و همچنین برقراری تماس‌های مشكوك متهم كردند و وی را مجددا به زندان بازگرداند.

ابوقتاده كه اكنون 52 سال سن دارد، در سال ‎ 1993با یك گذرنامه جعلی اماراتی به عنوان پناهجو وارد انگلیس شد و پس از ماهها تحت نظر قرار داشتن از اكتبر ‎2002 تا مارس ‎ 2005به اتهام ارتباط با عوامل حملات ‎ 11سپتامبر ‎2001 آمریكا در زندان فوق امنیتی بلمارش در جنوب لندن محبوس شد.

وی در سال 2005 نیز مدتی را آزاد شده بود ولی با تقاضای رسمی دولت اردن در تابستان همان سال مجددا به زندان افتاد.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا،‌ 'آرش برهانی' دوشنبه شب پس از دیدار مقابل تیم سایپای البرز در جمع خبرنگاران در خصوص تاثیر شهرآورد در نتیجه بدست آمده در این دیدار گفت: این مساله بی تاثیر نبوده است اما استقلال در دیدار مقابل سایپا بسیار خوب بازی كرد و می توانست برنده بازی باشد.

برهانی ادامه داد: سایپا فقط به ضد حملات دل بسته بود و از موقعیت های خود نیز به خوبی استفاده كرد كه باید تبریك گفت.

مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران گفت: تیم ما در مجموع، این دیدار را به خوبی كنترل كرد و اصلا شایسته شكست نبودیم.

وی تصریح كرد: تیم پرسپولیس را دست كم گرفته بودیم و اصلا باور نمی كردیم كه این نتیجه در شهرآورد تهران رقم بخورد.

وی اظهار داشت: تیم ما در بازی مقابل پرسپولیس در لحظات آخر بازی را رها كرده بود و ما كاملا حریف را دست كم گرفته بودیم.

9118 / 1589



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()