نوشته شده توسط : gogos
حمص

ساکنان حمص پرتاب بدون وقفه خمپاره را عامل اصلی کشته و زخمی شدن غیرنظامیان گزارش کرده اند

در حالیکه حملات ارتش سوریه و آتشباری به نقاط مسکونی شهر حمص شدت گرفته، چین از تصمیم به وتوی قطعنامه شورای امنیت برای حل بحران سیاسی در سوریه دفاع کرده است.

روز دوشنبه، ۱۷ بهمن (۶ فوریه)، خبرگزاری های بین المللی گزارش کردند که حملات سنگین واحدهای ارتش سوریه به نقاط مسکونی شهر حمص، از مراکز اصلی مخالفت با حکومت سوریه، به شدت ادامه دارد و به خصوص این نقاط در فواصل زمانی کوتاه هدف اصابت گلوله خمپاره قرار می گیرند.

برخی از ساکنان حمص گفته اند که واحدهای توپخانه ارتش سوریه در حوالی شهر مستقر شده اند که این نگرانی را در پی آورده که ممکن است ارتش این کشور در صدد باشد این شهر را هدف آتشباری سنگین تر قرار دهد.

به گزارش گروه ناظران حقوق بشر سوریه، عملیات ارتش علیه معترضان طی چند روز اخیر چند صد کشته برجای گذاشته و تنها در طول روز یکشنبه، حدود سی نفر جان خود را از دست داده و شمار نامعلومی زخمی شده اند.

شرایط به خصوص در شهر حمص، که زیر آتش سنگین واحدهای نظامی و تک تیراندازان ارتش قرار دارد، بحرانی توصیف شده و ساکنان شهر گفته اند که از بیم حمله نفرات ارتش، شبانه به دفن اجساد قربانیان این حملات مبادرت می کنند.

ساکنان حمص از کمبود امکانات رسیدگی به زخمی ها خبر داده و گفته اند که معدود بیمارستان هایی که مخالفان قادر به استفاده از آنها هستند با کمبود دارو مواجه هستند و کادر درمانی نیز توانایی رسیدگی به شمار قابل توجه زخمی ها را ندارد.

به گفته آنان، بسیاری از قربانیان این حملات کودکانی هستند که در اثر اصابت ترکش خمپاره جان خود را از دست داده و یا به شدت زخمی شده اند.

برخی گزارش ها از تلفات سنگین افراد ارتش سوریه در نتیجه مقاومت مسلحانه نفرات "ارتش آزاد سوریه" نیز حکایت داشته است.

ارتش آزاد سوریه عمدتا از نظامیانی تشکیل یافته که در مخالفت با عملیات ارتش دولتی علیه معترضان، از خدمت فرار کرده و هدف خود را حفاظت از غیرنظامیان در برابر نیروهای مسلح حکومت اعلام داشته اند.

گروه های مدافع حقوق بشر گفته اند که طی یازده ماهی که از آغاز اعتراضات در سوریه می گذرد، تا کنون بیش از هفت هزار نفر از مردم این کشور به دست نیروهای امنیتی کشته شده اند.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه ژانویه، شمار کشته شدگان را پنجهزار و چهارصد نفر گزارش کرد اما از آن زمان به بعد، به دلیل دشواری در تایید شمار تلفات، از انتشار ارقام جدید خودداری ورزیده است.

شورای امنیت

قطعنامه شورای امنیت شامل کناره گیری اسد به منظور تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات آزاد بود

در مقابل، دولت سوریه گفته است که در این مدت حدود دو هزار تن از نظامیان و ماموران امنیتی "به دست دسته های مسلح و تروریست ها" کشته شده اند.

دولت سوریه کشورها و گروه های تندرو خارجی را مسئول اعتراضات یازده ماهه اخیر دانسته و گفته است که عملیات ارتش این کشور علیه معترضان صورت نمی گیرد بلکه هدف از آن، مقابله با گروه های مسلحی است که هم مردم و هم نیروهای امنیتی را هدف حمله قرار می دهند.

بحران سیاسی در سوریه از ماه مارس و با برگزاری تجمع هایی برای درخواست از بشار اسد، رئیس جمهوری، برای اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد در تشکیلات حکومتی آغاز شد.

در آن زمان، برخی از مخالفان و همچنین شماری از کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، از آقای اسد به عنوان یک رهبر اصلاح طلب یاد می کردند و انتظار داشتند وی روند اصلاحات سیاسی و استقرار دموکراسی در سوریه را آغاز کند اما با اعزام واحدهای ارتش برای برخورد با معترضان، شعارهای تظاهرکنندگان به تدریج به برکناری رئیس جمهوری و سقوط حکومت کنونی تغییر یافته است.

مخالفت با قطعنامه شورای امنیت و موقعیت روسیه و چین

روز شنبه، پیش نویس قطعنامه مورد نظر اتحادیه عرب برای خاتمه داده به بحران سیاسی سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته شد و از میان پانزده عضو شورا، دو کشور چین و روسیه، که دارای حق وتو هستند، به این قطعنامه رای منفی دادند.

در پیش نویس این قطعنامه، که از حمایت کشورهای غربی و سایر اعضای شورا برخوردار بود، از بشار اسد خواسته شده بود تا اختیارات خود را به معاون رئیس جمهوری تفویض کند تا به این ترتیب، زمینه تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور فراهم شود.

روسیه و چین شرط کنار رفتن بشار اسد و برگزاری انتخابات توسط دولت وحدت ملی را به منزله تلاش برای تغییر رژیم در سوریه عنوان کردند و گفتند که این قطعنامه حاوی محکومیت عملیات مخالفان حکومت نیز نبوده است.

روز دوشنبه، رسانه های دولتی چین با انتشار مطالبی، از تصمیم دولت این کشور در وتوی قطعنامه شورای امنیت دفاع کردند و آن را به نفع مردم سوریه و منطقه خواندند.

پرچمهای سوریه، روسیه و چین در تظاهرات طرفداران اسد

حمایت روسیه و چین از حکومت بشار اسد ممکن است در بلند مدت به زیان این دو کشور تمام شود

روزنامه خلق، ارگان حزب کمونیست حاکم بر چین، در یک سرمقاله تلویحا این نظر را مطرح کرد که تصویب قطعنامه شورای امنیت می توانست به نفع سیاست کشورهای غربی در منطقه تمام شود و به همین دلیل هم روسیه و چین با آن مخالفت کردند.

این روزنامه، که دیدگاه های دولت را منعکس می کند، در عین حال نوشت: "در حالیکه اوضاع سوریه رو به وخامت دارد و بر شمار قربانیان غیرنظامی افزوده می شود، وتوی قطعنامه شورای امنیت به این معنی نیست که چین موافق ادامه این وضعیت دلخراش است."

به گفته سرمقاله نویس روزنامه خلق، با توجه به پیچیدگی بحران سیاسی در سوریه، "ساده انگاری است اگر تصور شود که حمایت از یک طرف قضیه و محکوم کردن طرف دیگر خواهد توانست به تغییرات اساسی منجر شود بلکه می تواند فجایع بیشتری را در پی آورد."

به گفته برخی تحلیلگران، روسیه و چین، که با سوریه روابط نزدیکی دارند، نگران آن بوده اند که روند تحولات خاورمیانه باعث استقرار حکومت هایی شود که، برخلاف حکومت بشار اسد، ناگزیر از اتکای به حمایت سیاسی و اقتصادی این دو کشور نباشند.

به خصوص، تحولات در لیبی، که به سرنگونی یک حکومت نزدیک به چین و روسیه منجر شد و در آن، پیشنهادهای اتحادیه عرب و قطعنامه مصوب شورای امنیت نقشی مهم ایفا کرد، باعث شده است تا دولت های چین و روسیه نسبت به هرگونه اقدام این دو نهاد بین المللی ظنین باشند.

در عین حال، ادامه حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه می تواند در بلند مدت نتایج نامطلوبی را برای موقعیت روسیه و چین در منطقه در پی داشته باشد و و در صورت سرنگونی حکومت بشار اسد، دوستی با چین و روسیه برای مردم سوریه و دولت های آینده در آن کشور قابل قبول جلوه نکند.

گزارش شده است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در نظر دارد طی چند روز آینده عازم سوریه شود و با مقامات ارشد آن کشور از جمله بشار اسد دیدار و گفتگو کند و مقامات روسی هدف از این دیدار را تلاش روسیه برای میانجیگری بین دولت و مخالفان در سوریه اعلام کرده اند.

در مقابل، برخی تحلیلگران گفته اند که احتمال دارد با توجه به هزینه سنگین سیاسی که ممکن است حمایت از بشار اسد برای روسیه داشته باشد، ممکن است آقای لاوروف در این سفر بکوشد توانایی رژیم در غلبه بر اعتراضات را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گفته آنان، همزمانی تشدید حملات ارتش سوریه علیه مخالفان با وتوی قطعنامه شورای امنیت ممکن است نشانه آن باشد که دولت سوریه می کوشد روسیه و سایر حامیان خود را قانع کند که، ولو از طریق قلع و قمع نظامی مخالفان، قادر به سرکوب معترضان و ادامه حیات خواهد بود.

نقشه حمص



:: برچسب‌ها: تایلند , سفر , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا ، اعتصاب عمومی كاركنان در فرودگاههای فرانسه درحالی وارد دومین روز خود شد كه اتحادیه صنفی مربوطه اعلام كرد كه اعتصاب كاركنان تا پنج شنبه آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

این اعتصاب كه در پی مصوبه اخیر لایحه 'سرویس حداقلی' برای كاركنان فرودگاهی از سوی مجلس ملی صورت می گیرد، همچنین باعث تاخیر چند ساعته در برخی از پروازها از جمله در فرودگاه ' روواسی ' شده است.

براساس مفاد این لایحه ، برای اعتصاب كاركنان فرودگاهی همچون راه آهن و آموزش و پرورش كشور نیز محدودیت هایی قایل خواهد شد.

این در حالی است كه مذاكرات روسای اتحادیه های صنفی با مسوولان دولتی نیز تاكنون برای پایان دادن به اعتصاب كاركنان راه به جایی نبرده است.

' دیوید ریكارد' از اتحادیه كارمندی ' ث.ژ.ت ' كه شمار زیادی از كاركنان فرودگاهی در آن عضویت دارند، می گوید: این اعتصاب قوی و در نوع خود جدی بوده و انتظار می رود تعیین كننده و سرنوشت ساز باشد.

قرار است ، سنای فرانسه نیز 15 فوریه طرح قانونی مصوب مجلس ملی را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

این درحالی است كه كاركنان ایمنی فرودگاهها ظرف هفته های پایانی سال گذشته با هدف افزایش حقوق و دستمزدهای دریافتی خود دست به اعتصاب نامحدودی بزند كه دولت مجبور شد برای شكستن اعتصاب آنها تعداد 400 نیروی نظامی و انتظامی به فرودگاههای مهم كشور اعزام كند.

علاوه بر شماری از اتحادیه های بزرگ حمل و نقل هوایی فرانسه ، شماری از خلبانان ، مهمانداران ، كاركنان پرواز، پرسنل زمینی و نیروهای فنی نیز از امروز دوشنبه به جمع اعتصاب كنندگان سراسری پیوسته اند.

این در حالی است كه بنا به گفته ' ایو دائیس ' رییس اتحادیه ' اس .ان .پ.ال' كه بیش از70 درصد خلبانان كشور نیز در آن عضویت دارند، تمامی بخش های حمل و نقل هوایی شامل خلبانان، تكنیسین ها، بخش های تجاری و تمامی بخش های زمینی برای پیوستن به صفوف اعتصاب كنندگان اعلام آمادگی كرده اند.

در همین حال نیز اداره فرودگاههای فرانسه ، میانگین خسارتهای ناشی از اعتصاب كاركنان فرودگاهی را بیش از 200 میلیون یورو ارزیابی كرده است.

فرانسه سال گذشته نیز قانون سرویس حداقلی را در بخش های آموزش و پروش و ناوگان ریلی به اجرا درآورد .

اعتصاب كنندگان حقوق و دستمزدهای دریافتی خود را ناكافی اعلام كرده و خواستار افزایش آن می باشند.

احتمال می رود كه با گسترده شدن دامنه اعتصاب ها اختلالات بیشتری در پروازها صورت گرفته و زمینه آوارگی و سردرگمی بیشتر مسافران به مقاصد مختلف فراهم شود.

این درحالی است كه دولت نیز برای برون رفت از كسری بودجه ای 93 میلیارد یورویی خود دو طرح ریاضتی را از اول سالجاری میلادی برغم اعتراض ها به مورد اجرا گذاشته است.

اروپام **1495**2047**



:: برچسب‌ها: پارک , شهری , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از بیروت، در این سمینار كه روز دوشنبه با حضور بیش از سیصد نفر از معلمان مدارس استان های جنوبی لبنان در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران پس از ارائه توضیحاتی در خصوص دستاوردهای كشورمان در طول سه دهه گذشته، به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

'غضنفر ركن آبادی' در پاسخ به سووالی در خصوص نشست اخیر شورای امنیت در خصوص سوریه اظهار داشت: یكی از بارزترین نكات این نشست این بود كه نماینده آمریكا در شورای امنیت به دنبال شكست قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه، نتوانست عصبانیت خود را از این موضوع پنهان كند و با ناامیدی كامل اظهار داشت، وتوی روسیه مایه تنفر است كه با پاسخ قاطع نماینده سوریه در سازمان ملل مواجه شد.

سفیر ایران همچنین در پاسخ به سووال دیگری در خصوص موضوع هسته ای ایران و مذاكرات با گروه 5+1 اظهار داشت: اكنون ایران با تولید اورانیوم غنی شده 20درصدی، حضور خود را در جمع كشورهای دارای تكنولوژی هسته ای به اثبات رسانده و این امر یكی از دستاوردهای مهم هسته ای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود؛ در حالی كه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تمامی اقلام مورد نیاز خود را از خارج وارد می كرد.

خاور**1030**2047**



:: برچسب‌ها: ایتالیا , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این پیام كه توسط 'مریم ورز دار' جانشین سازمان بسیج جامعه زنان كشور در همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب قرائت شد آمده است: حقیقت این است كه خداوند برای حیات طیبه بشری خانواده را بر مبنای عواطف انسانی و محوریت زندگی عفیفانه، شاخص احراز نیمی از دین معرفی كرد و خانواده را محلی برای تعدیل غرایز انسانی قرار داد.

در ادامه این پیام آمده است: درحالی كه در برابر این غریزه نیرومند و سركش در دنیای امروز دو برخورد می شود؛‌ یكی برخورد اباحی گری و رهاساختن مطلق آن در غرب كه مجبورند هزینه های سنگینی برای آن بپردازند.

این مرجع تقلید در پیام خود آورده است : انواع بیماری های صعب العلاج، متلاشی شدن خانواده ها، فرزندان بی سرپرست و فرزندان نامشروع كه در بسیاری از حوادث دردناك اجتماعی شریك و سهیم هستند وانواع جنایات و از میان رفتن صمیمیت در خانواده ها از پیامدهای این برخورد است.

در ادامه پیام آیت الله مكارم شیرازی آمده است: دین مقدس اسلام این غریزه را در كانال صحیح و مطمئنی با برنامه های حساب شده هدایت می كند و نتیجه آن قداست جامعه، خوشبختی زوج ها و فرزندان و دوری از بسیاری از حوادث تلخ است.

این مرجع تقیلد در پیام خود حجاب را به عنوان یكی از برنامه‌های الهی دانست و گفت: حجاب یكی از برنامه های الهی است كه رعایت آن كمك بسیار موثری در آرامش جامعه و نجات آن از انواع آلودگی ها دارد و هرقدر برای آن سرمایه گذاری كنید بجاست علاوه بر این، امروز حجاب به عنوان یك سمبل اسلامی در همه جا شناخته شده و مسلمانان را با حجاب می شناسند و به همین دلیل دشمنان اصرار در مبارزه با آن دارند.

اولین همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،آیت الله مهدوی كنی ، آیت الله تسخیری،سردار نقدی ،لاله افتخاری(نماینده مجلس) همسر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن و جمع كثیری از میهمانان خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 ** 1574



:: برچسب‌ها: نشان , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'ویلیام هیگ' كه در جلسه پارلمان این كشور سخن می گفت، اظهارداشت: در پی تشدید خشونت ها در سوریه، من سفیرمان را در سوریه برای مشورت به لندن فراخواندم.

وی همچنین اعلام كرد: سفیر سوریه در لندن نیز روز دوشنبه به وزارت خارجه احضار شد و مراتب اعتراض ما به تداوم 'خشونت و سركوب' در سوریه به وی ابلاغ گردید.

وزیر خارجه انگلیس در سخنان خود با ارائه گزارشی درباره مباحث مطرح شده در شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه طی هفته گذشته، از روسیه و چین به خاطر وتوی قطعنامه سوریه بشدت انتقاد كرد.

هیگ همچنین ادعاهای دولت انگلیس را درباره اوضاع سوریه تكرار كرد و بار دیگر خواستار كناره گیری بشار اسد از قدرت شد.

وی گفت:به رغم وتوی قطعنامه سوریه در شورای امنیت، ما به تلاش های خود در زمینه تحت فشار قراردادن دولت بشار اسد از طریق اعمال تحریم و همچنین تقویت تماس های خود با گروههای مخالف ادامه خواهیم داد.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری فرانسه در دادگاه جنایی استان ذی قار در جنوب عراق نیز روز دوشنبه دو نفر از تروریست هایی كه حمله انتحاری البطحاء را علیه زائرین طراحی كرده بودند كه به كشته شدن 48 نفر و زخمی شدن 68 نفر انجامید، به اعدام محكوم شدند.

یك منبع در دادگاه ذی قار گفت: دادگاه این استان حسین شاطی امام مسجد الناصریه و هاشم خضیر از كاركنان پلیس را به اعدام محكوم كرد.

این منبع افزود: شاطی مبلغ ده میلیون دینار در اختیار خضیر قرار داد تا فرد انتحاری را از سوریه به بغداد و سپس به البطحاء در ذی قار، منتقل كند.

این منبع با اشاره به وجود متهم سوم در ارتباط با این حمله انتحاری گفت: تحقیق درباره این فرد در ارتباط با پرونده های دیگر ادامه دارد.

وزارت دادگستری عراق چند روز پیش از اجرای حكم اعدام 51 نفر از محكومان در ارتباط با پرونده های تروریستی و جنایی خبر داده بود.

مترجمام **1439**1423



:: برچسب‌ها: آسمان , نیویورک , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
ناتو

گزارش سازمان ملل از افزایش هشت درصدی تلفات غیرنظامیان افغان خبر داده است

ناتو می گوید، تمامی تلاش این نیروها در سال ۲۰۱۲ در افغانستان، روی کاهش تلفات غیرنظامیان متمرکز خواهد بود.

این اظهارات سخنگوی ناتو پس از آن مطرح می شود که سازمان ملل متحد از هشت درصد افزایش در تلفات غیرنظامیان در افغانستان در سال ۲۰۱۱ میلادی خبر داد.

در گزارش سازمان ملل متحد، آمده که تلفات ناشی از عملیات نیروهای ناتو به تناسب سال گذشته چهار درصد کاهش داشته، اما در عین حال از ادامه کشته شدن غیرنظامیان و سیر صعودی آن، ابراز نگرانی شده است.

کرستن جکوبسن، سخنگوی ناتو در کابل می گوید که آنها در حال بررسی جزئیات گزارش سازمان ملل متحد هستند.

آقای جکوبسن گفت که اطلاعات سازمان ملل متحد، به آنها کمک خواهد کرد تا در کاهش تلفات غیرنظامیان در افغانستان بهتر عمل کنند.

او گفت: "تلفات هر غیرنظامی برای ما غم انگیز و دردآور است. ما از همه راه های ممکن استفاده خواهیم کرد تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنیم."

براساس گزارش سازمان ملل متحد، مجموع قربانیان غیرنظامی از سال ۲۰۰۷ تا حالا، به یازده هزار و ۸۶۴ نفر رسیده است.

گزارش سازمان ملل متحد "عناصر ضد‌دولتی" را مسئول کشتار هفتاد و هفت درصد کل غیرنظامیان در سال ۲۰۱۱ دانسته و گفته که این آمار، به تناسب سال قبل، چهارده درصد افزایش نشان می دهد.

این گزارش، بمب‌های کنار جاده‌ای و بمبگذاری های انتحاری را مرگبارترین عوامل تلفات غیرنظامیان دانسته است.

با این حال، آنچه را که گزارش سازمان ملل متحد در مورد ناتو قابل نگرانی دانسته، ادامه عملیات های هوایی از سوی این نیروها در افغانستان است.

نهادهای حقوق بشری از تمامی جناح های درگیر در افغانستان تقاضا کرده که به حفظ جان غیرنظامیان توجه داشته باشند.

ناوی پلای، کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر گفته که افزایش سال به سال تلفات غیرنظامیان در افغانستان "به شدت نگران کننده" است.

او گفت: "در پی این آمارها رنج و درد واقعی خانواده های افغان دیده می‌شود. این جنگجویان طرف‌های درگیر هستند که باعث ادامه این امر شده اند و باید جلو چنین کشتاری را بگیرند."



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , تایوان , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور فعالان داخلی و خارجی در بحث عفاف و حجاب و برخی شخصیت های نظام چون آیت الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: امروز جامعه جهانی به نفس پاك زنان و مردانی نیاز دارد تا فرای تمركز قشری و نگاه جنسیتی در تعالی بخشیدن به جایگاه زن انسان بما هو انسان از طریق بسط عفاف و حجاب، همت گمارند و انسانیت را از حضیض نظام سرمایه داری غرب و رفتار مرموزانه مكاتب اومانیستی كه در غایت بلند اندیشی های خود زن را هم ردیف مصنوعات بشری قرار داده و او را ابزاری برای پیشبرد سیاست های ویرانگر و اسارت بار خواسته اند ، مبرا گردانند و جامعه را از جنایات پیدا وپنهان غرب علیه عزت و كرامت انسانی زنان برهانند ، چراكه آنچه غرب برای زنان به ارمغان آورده است سراسر تناقض در گفتار و عمل است آنگونه كه جامعه جهانی هر روز نظاره گر خشونت علیه زنان است ، خشونتی كه برخاسته از انحرافات نگرشی و فرهنگی مدعیان مهد فرهنگ و تمدن است.

حال جامعه جهانی چگونه می تواند ادعاهای پوشالی غرب و رفتار دوگانه مجامع بین المللی را در حمایت از حقوق زنان باور كند در صورتی كه همچنان در برابر قتل عام، جنایت و تجاوز گسترده و سازمان یافته علیه دختران و زنان مسلمان در اقصی نقاط جهان، سكوت می نمایند؟ و درنقض مسلم مفاد اعلامیه های كذایی حقوق بشر، تاب دیدن و تحمل حداقلی از حجاب، بر سر زنان مسلمان را ندارد؟

در ادامه این بیانیه آمده است : آری این است ره آورد بنیان برانداز جامعه مدرن غربی، از رخداد انقلاب جنسیتی برای زنان جهان. اكنون این سوال مطرح است كه جامعه مدنی مورد ادعای غرب، در مسایلی چون كارآمدی زن و خانواده، احقاق حقوق زنان، هماهنگی نقش های فردی، خانوادگی، اجتماعی، حفظ امنیت و آرامش زنان چه كرده و براساس كدامین الگو مدعی سعادتمندی زن است؟ امروز ما زنان مسلمان جهان، هم صدا با ندای حق طلبانه آحاد بشر، انزجار خود را از رفتار دوگانه غرب و عملكرد غیرمدافعانه و مزورانه مجامع بین المللی كه در برابر نقش گسترده حقوق بشر و حریت انسان ها از قاچاق زنان تا شیوع معنادار و سازمان دهی شده الكلیسم ، اعتیاد و ایدز در زنان و دختران نوجوان، خشونت و فحشای اینترنتی و بهره كشی رایانه ای سكوت اختیار كرده اند به گوش جهانیان رسانده و ضمن محكوم كردن اینگونه اعمال و مواضع غیربشری بر این اصل اعتقاد راسخ داریم كه جامعه جهانی باوجود ادعاهای پوشالی حمایت از حقوق زنان هنوز نتوانسته است جامعه و خانواده را در كنار یكدیگر معنا بخشد و این مهم تحقق نیابد مگر تحت هدایت ادیان به حق الهی.

از این رو ما زنان و مردان مسلمان در نخستین همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب، ضمن تقدیر و حمایت از مجاهدت و رشادت بانوان عفیفه ای كه با مقاومت خود در برابر برنامه های حیازدایی جبهه كفر و باطل، ایستادگی كرده و می كنند از حضور زنان طلایه دار حجاب و عفاف در مجامع بین المللی، كانون های سیاست گذاری و تصمیم سازی حمایت می كنیم و معتقدیم آنچه به عنوان نقش زن در جامعه مدنی عدالت خواه قابل عرضه و دفاع است، حضور فعالانه، خلاق، مبتكر و به دور از جاذبه های جنسی است.

از این رو مصرانه خواستار حذف تمامی قوانین ناعادلانه ای هستیم كه در برابر پوشش زنان عفیفه در جامعه و فضاهای دانشگاهی قدعلم می كند.

ما براساس تعالیم نورانی اسلام از شرف وجودی زن به عنوان عنصری متفكر و خلاق دفاع می كنیم و از جلوه های متظاهر و عوام فریبانه غرب در نمایش چهره ای بازیچه گونه از زن بیزاری می جوییم و معتقدیم كه آراستگی و فضیلت شخصیتی زن در جامعه گرایی نقش او تنها در پرتو حفظ حجاب و عفاف و دوری از التذاذ دنیوی آشكار می گردد؛ چنانكه مصادیق عینی آن در انقلاب اسلامی و جنبش های انقلابی كشورهای مسلمان در برابر چشمان متحیر جهانیان قرار گرفته است.

از این رو كشور سربلند ایران اسلامی مفتخر است تا به عنوان ام القری اسلام و پیشرو در تبیین و نقش دهی شایسته و صحیح به زنان، در كانون مقدس خانواده و عرصه های فعالیتی جامعه، هرگونه تجربیات خود را پیرامون ابعاد مسئله زن در جهت تصحیح نگاه غرب نسبت به جایگاه زن و خانواده در اختیار كانون های فعال بین المللی قرار دهد و معتقد است افزایش و تثبیت رضایتمندی زنان از موقعیت خود تنها در پرتو آموزش های صحیح و تقویت بنیان زن در خانواده و تحت لوای سیرت و صورت فضیلت یعنی عفاف و حجاب میسر می گردد.

جامعه اسلامی ایران امیدوار است كه در پرتو تبیین و ترویج الگوی زن مسلمان بتواند در عصر جهانی شدن، زنان را از تاراج ارزش ها و عاطفه برهاند و سعادتمندی آنان را ضمانت نماید. قرار است در پایان همایش شبكه جهانی عفاف و حجاب افتتاح شود.

براساس این گزارش، از جمله اهداف برگزاری این همایش كه با همكاری 20 سازمان و وزارتخانه و نهاد دولتی برگزار شد، شناسایی و تقدیر از فعالان عرصه عفاف و حجاب، تشكیل شبكه اجتماعی گسترده به صورت مجازی در حوزه داخلی و بین المللی، شناسایی سازمان های فعال در حوزه عفاف و حجاب عنوان شده است.

در پایان این همایش كه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، از منتخبین طلایه داران حجاب و عفاف تجلیل به عمل آمد.

1537 ** 1574



:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

فرانسوا تروفو (۱۹۳۲ – ۱۹۸۴)

فرانسوا تروفو (۱۹۳۲ – ۱۹۸۴) موفق‌ترین چهره "موج نو" و یکی از برجسته‌ترین سینماگران فرانسه، هشتاد سال پیش به دنیا آمد. به همین مناسبت ماشین جستجوگر "گوگل" ، نشان یا لوگوی خود را به او اختصاص داد.

فرانسوا تروفو روز ششم فوریه ۱۹۳۲ به دنیا آمد. بچه‌ای "نامشروع" بود، پدر خود را نمی‌شناخت و سرپرستی او را مادربزرگش قبول کرد. سالهای کودکی را با شیطنت و شرارت در خیابان‌ها سپری کرد. پسرک ولگرد، اندوه تنهایی و رنج بی‌پناهی را با دو چیز تسکین می‌داد: رمان خواندن و سینما رفتن. بخشی از این کودکی دشوار و پراضطراب را در فیلم درخشان "چهارصد ضربه" نشان داده است.

دست تصادف تروفوی نوجوان را بر سر راه آندره بازن، منتقد و نظریه‌پرداز معروف، قرار داد. به تشویق بازن بود که تروفو از ۱۹ سالگی به گزارش و نقدنویسی درباره فیلم‌های سینمایی روی آورد.

آندره بازن در اوایل دهه ۱۹۵۰ با تأسیس ماهنامه‌ "کایه دو سینما" گروهی از منتقدان پرشور و جوان را گرد آورد. این منتقدان که شیفته "بیان سینمایی ناب" بودند، کمال هنری و پیشرفت تکنیکی سینمای هالیوود را می‌ستودند و به شدت سینمای بومی و شیوه‌های کهنه آن را تحقیر می‌کردند.

سینمای فرانسه، پس از جنگ جهانی دوم و تا پایان دهه ۱۹۵۰ به دور تکرار افتاده بود. سینما بر محور "داستان‌گویی" می‌گشت. بیشتر فیلم‌ها تقلید یا "برداشت سینمایی" از درام‌های تئاترال و روایت‌‌های ادبی بودند. نقش سینما به عنوان شکل مستقلی از بیان هنری ناپیدا بود.

گوگل به مناسبت تولد تروفو، نشان یا لوگوی خود را به او اختصاص داد

فرانسوا تروفو در سال ۱۹۵۴ در مقاله‌ای به عنوان "گرایشی ویژه در سینمای فرانسه" به سینمای محافظه‌کار بومی حمله کرد و به دفاع از "تئوری مؤلف" پرداخت.

به نظر منتقدان جوان "کایه" سینمای فرانسه بایستی به جای تکرار کلیشه‌های آشنا، به دستاوردهای هالیوود توجه کند و از سینماگران بزرگ بیاموزد: از گریفیث و جان فورد و هوارد هاکز تا آلفرد هیچکاک و اورسن ولز و... آنها این نظر را مطرح کردند که فیلم سینمایی، یک "واحد هنری" است و مثل هر اثر هنری دیگری، محصول کار و خلاقیت یک آفریننده یا "مؤلف" است که "دستخط" یا مهر و نشان او را می‌توان در هر فیلمی دید.

به سوی "موج نو"

منتقدان جوان "کایه" مانند ژان لوک گدار، فرانسوا تروفو، ژاک ریوت، اریک رومر و کلود شابرول، نقدنویسی را پیش‌زمینه‌ای برای فیلم‌سازی می‌دانستند و از اوایل دهه ۱۹۶۰ بیشتر آنها به کارگردانی روی آوردند.

فیلم های شاخص فرانسوا تروفو

در فیلم‌های تروفو مهارت حرفه‌ای، کشش داستانی و پرداخت هنری به طرزی استادانه به هم گره خورده است. او در طول زندگی ۲۵ فیلم ساخت که بسیاری از آنها از شاهکارهای مسلم سینمای نو به شمار می‌روند:

"به پیانیست شلیک کنید!" (۱۹۶۰)

ژول و ژیم (۱۹۶۲)

فارنهایت ۴۵۱ (۱۹۶۶)

عروس سیاهپوش (۱۹۶۷)

"کودک وحشی" (۱۹۶۹)

شب آمریکایی (۱۹۷۳)

زندگی آدل آش (۱۹۷۵)

اتاق سبز (۱۹۷۸)

آخرین مترو (۱۹۸۰)

"زن همسایه" (۱۹۸۱)

فرانسوا تروفو پس از چند تجربه در فیلم کوتاه، اولین فیلم سینمایی خود را ساخت به نام "چهارصد ضربه". فیلم در مه ۱۹۵۹ در جشنواره‌ سینمایی کن، جایزه بهترین کارگردانی را نصیب سینماگر ۲۶ ساله کرد، سپس فیلم در سوم ژوئن در پاریس به روی اکران رفت و غوغایی به پا کرد. منتقدی که در نکوهش جریان مسلط سینمای فرانسه بیرحم بود، نشان داد که در شکستن کلیشه‌ها و قراردادهای سینمایی بی‌باک است.

فیلم "چهارصد ضربه" منشور مکتب سینمایی معروف و بانفوذی شد به نام "موج نو" و بر سبک و زبان سینمای مدرن تأثیر گذاشت. فیلم یک داستان ساده را به شکلی روان و طبیعی روایت می‌کند. به هیچ سنت و قراردادی پای‌بند نیست، و برای صراحت تصویری و القای زنده و مؤثر داستان، از هر تکنیک و ترفندی آزادانه استفاده می‌کند.

فیلم روایتگر زندگی پسری در آستانه بلوغ است که در خانواده و مدرسه و جامعه با فشارهایی خردکننده روبروست. آنتوان دوانل کمبود محبت و عاطفه را با عشقی بیکران به سینما و ادبیات جبران می‌کند.

آنتوان از جامعه‌ای که از آن هیچ مهر و محبتی ندیده، به سبک خود انتقام می‌گیرد: از کلاس درس می‌گریزد، به بزرگان بی‌احترامی می‌کند و گهگاه به "آفتابه دزدی" دست می‌زند، و عاقبت به خاطر کش رفتن یک ماشین تحریر به دام می‌افتد.

مقامات او را به پرورشگاه می‌فرستند تا از نو "تأدیب" شود. در جلسه‌ای شبیه به بازپرسی، مربی از آنتوان می‌پرسد که چرا همیشه دروغ می‌گوید، و آنتوان جواب می‌دهد: "خوب اگر راست بگویم هم به هر حال کسی حرفم را باور نمی‌کند!"

آنتوان در آخرین صحنه فیلم از پرورشگاه فرار می‌کند و به سوی جنگلی می‌دود که به دریا ختم می‌شود. او در ساحل دریا با نگاهی پرسان به سوی دوربین برمی‌گردد و به تماشاگران چشم می‌دوزد. با فیکس چهره او روی پرده، یکی از معروف‌ترین تصاویر تاریخ سینما پدید آمد. همین تصویر است که روی لوگوی گوگل قرار گرفته است.

شخصیت آنتوان (که از زندگی خود تروفو گرته‌برداری شده) با دقت و ظرافتی کم‌مانند پرداخته شده و درست به قد و قامت ژان پیر لئو، ایفاگر نقش، دوخته شده است. ژان پیر لئو در چند فیلم بعدی تروفو، به شخصیت آنتوان در مراحل بعدی نوجوانی او جان بخشید.

سینماگر در عالم ادبیات

"فیلم "چهارصد ضربه" منشور مکتب سینمایی معروف و بانفوذی شد به نام "موج نو" و بر سبک و زبان سینمای مدرن تأثیر گذاشت. فیلم یک داستان ساده را به شکلی روان و طبیعی روایت می‌کند. به هیچ سنت و قراردادی پای‌بند نیست، و برای صراحت تصویری و القای زنده و مؤثر داستان، از هر تکنیک و ترفندی آزادانه استفاده می‌کند"

فرانسوا تروفو عاشق نویسندگی و ادبیات بود. یکی از مهمترین کتاب‌های سینمایی از زیر دست این سینماگر بیرون آمده است: تروفو در سال ۱۹۶۲ گفت‌و‌گویی پنجاه ساعته با آلفرد هیچکاک (۱۸۹۹ – ۱۹۸۰) انجام داد که در آن استاد بزرگ سینما، رمز و رازهای کار سینمایی خود را با تمام جزئیات بازگو کرده است. این کتاب ارزنده نوعی دستور زبان سینماست و به زبان‌های فراوانی، از جمله به فارسی، ترجمه شده است.

تروفو عاشق ادبیات بود. در نامه‌ای می‌گوید که اگر فیلمساز نمی‌شد، بی‌تردید ناشر و کتابفروش می‌شد.

از گواهی نزدیکان تروفو و از نامه‌های فراوانی که از او به جای مانده می‌توان دریافت که او حتی بیش از سینما به ادبیات عشق می‌ورزید. برخی از فیلم‌های او یا از آثار و یا از زندگی نویسندگان بزرگ گرفته شده‌اند، مانند "داستان آدل آش".

در فیلم‌های تروفو، از "پوست شیرین" (۱۹۶۴) و "بوسه‌های دزدیده شده" (۱۹۶۸) تا آخرین فیلمش "از عشق و مرگ" (۱۹۸۳) تکنیک‌ها و شیوه‌های بیان ادبی با زبردستی و ظرافت به کار رفته‌اند. از روایت شخص اول تا دیدگاه‌های نقل موازی و متناوب، تا اسلوب نامه‌نگاری و ...

تروفو در سالهای ناآرام نوجوانی با بزرگترین سیمای ادبیات فرانسه آشنا شد و در سراسر عمر او را ستایش کرد. همان مرد غول‌آسایی که پسربچه فیلم "چهارصد ضربه" مخفیانه برایش محراب می‌سازد و نامش را عابدانه زیر لب تکرار می‌کند: بالزاک، بالزاک، بالزاک... انگار که خداوندی را تسبیح می‌گوید.

و ناگفته نماند که تروفو سازنده فیلمی بود که قهرمان اصلی آن کتاب است. در "فارنهایت ۴۵۱" او سوزاندن و "کشتار" کتاب را چون بلایی عظیم در ابعاد "هولاکوست" تصویر کرده است.

فرانسوا تروفو در ۲۱ اکتبر ۱۹۸۴ در ۵۲ سالگی در بیمارستان نویی پاریس به بیماری سرطان مغزی درگذشت.



:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا ، دراین ویژه نامه كه در 16 صفحه رنگی در روزنامه فكرجوان جمهوری آذربایجان منتشر شده در مطلبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است، دشمنان اسلام از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت هستند.

در قسمتی دیگر از این ویژه نامه تصریح شده است، پیروزی انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بیداری جهان اسلام بود و در 22 بهمن سال جاری، انقلاب اسلامی ایران وارد سی وسومین بهار خود می شود.

برنامه های رایزنی فرهنگی ایران در باكو در دهه مبارك فجر، اظهارات 'مائیس گلی علی اف' رییس حزب سبز جمهوری آذربایجان مبنی بر اینكه انقلاب اسلامی مدل جدیدی از انقلاب را در جهان عرضه كرد از دیگر مطالب ویژه نامه دهه مبارك فجر در باكو است.

در این ویژه نامه سخنان 'حیدرعلی اف' رییس جمهور فقید جمهوری آذربایجان درسال 1996 درخصوص انقلاب اسلامی ایران و ویژگی های انقلاب از دیدگاه' پولاد اصلان ' مدیر مسئول روزنامه فكر جوان به چاپ رسیده است.

در صفحه آخر این ویژه نامه عناوین قراردادهایی كه تاكنون بین ایران و جمهوری آذربایجان به امضای مقامات عالی رتبه دو كشور رسیده، چاپ شده است.

خاورم/1108 ** 1574



:: برچسب‌ها: قرمز , پارک , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()