'محمدرضا لطفی' روز سه شنبه در یادداشتی در مورد فیلم سینمایی 'آمین خواهیم گفت' كه در اختیار ایرنا گذاشت، آورده است: آخرین ساخته سامان سالور، فیلمی بود كه فیلم بود. بله! درست خواندید، فیلمی كه فیلم بود! فیلمی كه سینما و قواعد آن درش رعایت شده بود.
فیلمی پر از مفاهیم عمیق انسانی با بیانی ساده و روایتی بی لكنت. پر از روح و بازی هایی عالی.
وی می افزاید: 'آمین خواهیم گفت' نمونه واقعی سینمای ضد قصه است و دوستانی كه فكر می كنند هر تصویر آشفته ایی به معنای سینمای ضد قصه است، ایكاش قواعد این گونه را بلد بودند و می دانستند.
'آخرین فیلم سالور فیلمی است كه جزییات آن را كامل می كند و این جزییات هستند كه فیلم را می سازد و هرچند ساختارش شبیه فیلم كوتاه بود، اما كارگردان با كارگردانی بسیار درست و استفاده اصولی از ریتم مخاطب را تا پایان فیلم همراه می كرد و در بعضی صحنه تماشاگر را به شگفتی وا می داشت.'
در ادامه این یادداشت آمده است: فیلمی كه پر بود از صحنه های زیبا و عمیق كه فهمیدن آنها پیچیده و سخت نبود و روایت رویدادها به ترتیب زمانی كاملا درست سرجای خود قرار گرفته بود و 'ساب تكست' ها یا همان زیر متن ها، گل درشت به مخاطب تحمیل نمی شد.
لطفی می نویسد: این فیلم نمونه شریف یك سینمای شخصی و مستقل است و سالور با این فیلم نشان داد كه سینما به پول و تجربه و چیزهای دیگر نیست و با اندكی ذوق و خلاقیت و صد البته دانش می توان با پول كم، با امكانات كم و بدون بازیگر چهره هم تماشاگر را مجذوب اثر خود كرد و بی اغراق اگر نگوییم 'آمین خواهیم گفت' پدیده جشنواره سی ام است، بی شك برنده نیمه اول جشنواره است و از خیلی اسم ها و آثار همانند 'بوسیدن روی ماه'، 'یه عاشقانه ساده'، 'میگرن' و ... با سازندگانی همچون اسعدیان و مقدم و معصومی با آن همه سابقه و اعتبار پیشی می گیرد.
فراهنگ ** 1983 ** 1071